Arama sonuçlarınız

  1. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Öğretme-Öğrenme Uygulamaları

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın öğretme-öğrenme uygulamaları bölümünde; programda yer alan içerik, beceriler, eğilimler ve değerleri öğrenme çıktısı ile ilişkilendiren, süreç bileşenlerinin aşamalarını yansıtan, öğrenim hedefi ve konuya uygun yöntem ve materyalleri...
  2. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İçerik Çerçevesi

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın içerik çerçevesi bölümünde ünite kapsamında ele alınacak konulara yer verilmiştir. Bu içerik; olay, durum, kişi, kurum ve fikirler ile olgu, kavram, genelleme ve kuram gibi bilgi türlerinden oluşturulmuştur. Program kapsamında...
  3. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Programlar Arası Bileşenler (Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri, Okuryazarlık Becerileri, Değerler)

    Tarih eğitiminin temel amacı, öğrencilere kendilerinin, ülkemizin ve dünyanın geçmişi hakkında kapsamlı bir anlayış ve farkındalık kazandırmaktır. Bunun yanında bireylerin kendi kimliklerini geliştirmeleri ve etkin vatandaş olmalarını sağlayacak bilgi, beceri ve değerleri edinmeleri...
  4. erkanisanmaz

    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN UYGULANMASINA İLİŞKİN ESASLAR

    Öğretim programının uygulanması sürecinde şu hususlara dikkat edilmelidir: 1. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni temel alınarak yapılandırılmıştır. Ortak Metin dikkate alınarak derslerin tasarlanması, ölçme değerlendirme...
  5. erkanisanmaz

    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNİN TEMEL FELSEFESİ VE ÖZEL AMAÇLARI

    T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNİN TEMEL FELSEFESİ VE ÖZEL AMAÇLARI Bilimsel bilgi ve teknolojinin sürekli ve hızlı bir dönüşüm gösterdiği teknoloji çağında, zamana uyum sağlamak açısından genç nesillerin bilim ve teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilecek ve daha ileri seviyelere...
  6. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 4. ÜNİTE: TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN KURULUŞU VE İNKILAPLAR

    Bu ünitede Cumhuriyet’in İlanı’na kadar yaşanan siyasi ve diplomatik gelişmelere yer verilerek halk egemenliğine dayalı bir yönetim biçiminin hazırlık sürecinin ortaya konulması, Türk modernleşme süreci bağlamında Mustafa Kemal Atatürk liderliğinde yapılan inkılaplara, bu inkılapların yapılma...
  7. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 3. ÜNİTE: YERELDEN VATANA MİLLÎ MÜCADELE

    3. ÜNİTE: YERELDEN VATANA MİLLÎ MÜCADELE Bu ünitede öğrencilerin Mondros Mütarekesi’nin imzalanması sonrasında meydana gelen işgaller ve bu işgallere karşı Anadolu’da Mustafa Kemal’in liderliğinde ortaya çıkan Millî Mücadele fikri, Millî Mücadele’nin hazırlık ve teşkilatlanma süreci, Millî...
  8. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 2. ÜNİTE: BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI

    2. ÜNİTE: BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI Bu ünitede öğrencilerin Birinci Dünya Savaşı’nı farklı açılardan incelemeleri, savaşın sebepleri ve sonuçlarını kavramaları, Osmanlı Devleti’nin bu süreçte savaşa katılmasının neden ve nasıl gerçekleştiğini anlamaları hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin Birinci...
  9. erkanisanmaz

    T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf 1. ÜNİTE: MUSTAFA KEMAL’İN HAYATI

    Bu ünitede öğrencilerin XIX. yüzyıl sonu ve XX. yüzyıl başında Osmanlı Devleti’nin içinde bulunduğu duruma etki eden siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleri inceleyerek Millî Mücadele’ye kadar uzanan sürecin temelleri hakkında bilgi edinmeleri hedeflenmiştir. Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatının...
  10. erkanisanmaz

    Sosyal Bilgiler 7. Sınıf 6. ÖĞRENME ALANI: TEKNOLOJİ ve SOSYAL BİLİMLER

    6. ÖĞRENME ALANI: TEKNOLOJİ ve SOSYAL BİLİMLER Bu öğrenme alanında öğrencilerin bilimsel ve teknolojik gelişmelerin günümüz ve gelecekte toplumsal hayata etkileri, sosyal bilimlerin çalışma alanları ve toplumsal hayatta karşılaşılabilecek problemlere çözüm üretmeye yönelik bilinç düzeyleri ve...
  11. erkanisanmaz

    Sosyal Bilgiler 7. Sınıf 5. ÖĞRENME ALANI: HAYATIMIZDAKİ EKONOMİ

    5. ÖĞRENME ALANI: HAYATIMIZDAKİ EKONOMİ Bu öğrenme alanında öğrencilerin millî kalkınma hamlelerinin neden ve sonuçlarını yorumlamaya, ekonomik gelişmişlik ile üretim, dağıtım ve tüketim arasındaki döngüye yönelik beceriler kazanmaları amaçlanmaktadır. DERS SAATİ 12 ALAN BECERİLERİ...
  12. erkanisanmaz

    Sosyal Bilgiler 7. Sınıf 4. ÖĞRENME ALANI: YAŞAYAN DEMOKRASİMİZ

    4. ÖĞRENME ALANI: YAŞAYAN DEMOKRASİMİZ Bu öğrenme alanında öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti’nin temel niteliklerini özetleyebilmeleri, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin yönetim yapısını çözümleyebilmeleri, ülkemizde demokrasinin geçmişten günümüze gelişimini demokrasinin temel ilkeleri...
  13. erkanisanmaz

    Sosyal Bilgiler 7. Sınıf 3. ÖĞRENME ALANI: ORTAK MİRASIMIZ

    3. ÖĞRENME ALANI: ORTAK MİRASIMIZ Bu öğrenme alanında öğrencilerin Osmanlı Devleti’nin bir siyasi güç olarak ortaya çıkışından cihan devleti hâline gelmesinde etkili olan politikalar, Avrupa merkezli gelişmeler sonucu değişen dünya dengeleri karşısında Osmanlı Devleti’nin uygulamaya koyduğu...
  14. erkanisanmaz

    7. Sınıf 2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA

    2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA Bu öğrenme alanında öğrencilerin küreselleşmenin insan ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimi, bölgesel ve küresel sorunların çözümünde ülkemizin rolünü girişimci ve insani dış politika ekseninde ifade edebilmelerine yönelik bilgi ve becerileri...
  15. erkanisanmaz

    7. Sınıf 1. ÖĞRENME ALANI: BİRLİKTE YAŞAMAK

    1. ÖĞRENME ALANI: BİRLİKTE YAŞAMAK Bu öğrenme alanında öğrencilerin dâhil oldukları gruplarda etkili iletişimin önemine, özel gereksinimli bireylere fırsat eşitliği sunmak amacıyla yapılabilecek faaliyetlere ve Türk toplumunun millî meseleler karşısında göstermiş olduğu tutum ve...
  16. erkanisanmaz

    6. Sınıf 6. ÖĞRENME ALANI: TEKNOLOJİ ve SOSYAL BİLİMLER

    6. ÖĞRENME ALANI: TEKNOLOJİ ve SOSYAL BİLİMLER Bu öğrenme alanında öğrencilerin teknolojinin kültürel etkileşim ve değişime etkisindeki rolü, fikrî mülkiyet hakları ve bu haklara riayetin önemi konularında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. DERS SAATİ 18 ALAN BECERİLERİ SBAB5...
  17. erkanisanmaz

    6. Sınıf 5. ÖĞRENME ALANI: HAYATIMIZDAKİ EKONOMİ

    5. ÖĞRENME ALANI: HAYATIMIZDAKİ EKONOMİ Bu öğrenme alanında öğrencilerin ülkemizin kaynakları ile ekonomik faaliyetler arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme, ekonomik faaliyetler ile meslekler arasındaki ilişkiye yönelik çıkarımda bulunabilme, tasarlanan bir ürünün yatırım ve pazarlama sürecine...
  18. erkanisanmaz

    6. Sınıf 4. ÖĞRENME ALANI: YAŞAYAN DEMOKRASİMİZ

    4. ÖĞRENME ALANI: YAŞAYAN DEMOKRASİMİZ Bu öğrenme alanında öğrencilerin; bireylerin yönetimin karar alma sürecine etkisi, toplumsal hayattaki düzenin sürdürülmesinde hakların ve sorumlulukların önemi, dijitalleşme ve teknolojik gelişmelerin vatandaşlık haklarının kullanımına etkileri ile...
  19. erkanisanmaz

    6. Sınıf 3. ÖĞRENME ALANI: ORTAK MİRASIMIZ

    3. ÖĞRENME ALANI: ORTAK MİRASIMIZ Bu öğrenme alanında öğrencilerin Türkistan coğrafyasında kurulan ilk Türk devletlerinin medeniyetimize katkıları, VII-XIII. yüzyıllar arasında İslam medeniyetinin eğitim, bilim, hukuk, kültür, sanat ve mimari alanlarında insanlığın ortak mirasına katkıları...
  20. erkanisanmaz

    6. Sınıf 2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA

    2. ÖĞRENME ALANI: EVİMİZ DÜNYA Bu öğrenme alanında öğrencilerin ülkemizin, kıtaların ve okyanusların konum özellikleri, doğal ve beşerî çevre özellikleri arasındaki ilişkileri ve ülkemizin Türk dünyasıyla kültürel iş birlikleri ile ilgili bilgi ve beceriler kazanmaları amaçlanmaktadır...
Üst