SENARYO TABANLI VE OYUN TABANLI UYGULAMALAR TEKNİĞİ

Senaryolar, bireylerin hayal dünyasını harekete geçirerek öğrencilerin öğretim süreci boyunca aktif ka- tılımda bulunmasını sağlayan araçlardır. Senaryolar öğrencilerde analiz, sentez, değerlendirme ve karar verme becerisi gibi birçok üst düzey bilişsel düşünme sürecini destekler niteliktedir.

Senaryo tabanlı öğrenmede etkinlikler, öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınarak ve aktif olmaları sağlanarak yürütülür. Senaryo tabanlı öğrenmenin derste yapılan etkinlik türlerinden en önemli farkı günlük yaşam örnekleri ve günlük yaşamda yaşanması mümkün olaylarla öğrenciyi yüzleştirmesidir. Senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımı sayesinde öğrenci problemlere mantık çerçevesinde çözüm üre- tir, bilgiyi yapılandırmak için araştırma yapar, iletişim becerilerini geliştirir. Oyun tabanlı uygulamalar, özellikle eğitimde öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirmek ve motivasyonlarını artırmak amacıyla kullanılır. Sınıf içi eğitimden çevrim içi (on-line) eğitime uzanan geniş bir yelpazede kullanımı mümkündür.

Oyun tabanlı öğrenme uygulama türleri şu şekilde sıralanabilir:

Eğitim oyunları: Öğrencilerin belirli konuları veya becerileri öğrenirken oyun oynamalarını hedef- leyerek tasarlanan eğitici oyunlardır.

Simülasyonlar: Öğrencilere belirli bir süreci, olayı, deneyi deneyimlemeleri için sanal bir ortam sunan eğitim araçlarıdır.

Rol yapma oyunları: Öğrencilerde empati kurmayı ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlayarak belirli karakterleri canlandırmalarını gerektiren oyunlardır.

Görev temelli oyunlar: Öğrencilere belirli bir görevi tamamlama sorumluluğu veren oyunlardır.