www.devo.com.tr adresinde öğretmenler gününe özel eğitim materyallerinde çeşitli indirimler vardır.

Merhaba Ziyaretçi

testkutusu

Zümrelerdeki Gündem Maddeleri

'İdari Dökümanlar ve Mevzuat' forumunda erkanisanmaz tarafından 24 Şubat 2007 tarihinde açılan konu

  1. erkanisanmaz

    erkanisanmaz Site Yöneticisi Site Yetkilisi Admin

    Katılım:
    20 Ocak 2007
    Mesaj:
    5,364
    Alınan Beğeniler:
    958
    Ödül Puanları:
    113
    ZÜMRE TOPLANTISI ÖGRETIM YILI BASI GÜNDEM MADDELERI

    1. Ortalama Yükseltme ve Sorumluluk Sinavlari Yönergesi’nin (2451 S.T.D. degisik 2480 S.T.D. sayfa 517)- 4,5,6,9,14,17, ve 20. Maddelerinin incelenmesi.
    2. Atatürk Ilke ve Inkilaplarinin Ögretim Esaslari Yönergesi (2104 S.T.D.) incelenmesi.
    3. Kullanilacak ögretim metot ve teknikleri üzerinde durulmasi. Açiklama : Ek:
    4. Ögrenci Merkezli Ögretimin Açiklanmasi-Açiklama Ek:
    5. Yillik ödev konulari, Kaynaklari ve Degerlendirme Esaslarinin Belirlenmesi (2300 S.T.D. /2348 S.T.D. Eki 2300 S.T.D. Genelge’nin (b/2) maddesinde; Tanimlar
    a) Ders disi ögretim faaliyetleri (Md. 11’den 21’e kadar okunmasi, dikkatle incelenmesi
    b) Ödev konularinin kaynaklarin ve degerlendirme esaslarinin tespit edilmesi.

    6. Yazili sinavlarin zamaninin belirlenmesi. Yazili sinavlarin hazirlanmasinda dikkat edilecek hususlar; Ek :
    a) Sinif Geçme Yönetmeligi (Md. 17,18,19,20,25) incelenmesi.
    b) Karsilastirmali sinavlarin yapilmasi; (En az 1’i ortak zorunludur) (Sinif Geçme Yönetmeligi Md-19)

    7. Sözlü notlarin ders esnasinda verilmesi

    22. Ölçme degerlendirmede birlik ve ortak uygulama için tüm siniflarda yapilacak olan yazili sinavlari ve içeriginin zümrede kararlastirilmasi (Sinif Geçme Yönetmeligi Madde 17)

    23. Dersin genel amaçlari dogrultusunda konularin özel amaçlarinin belirlenmesi.


    24. Yönetmeliklerin istedigi sinavlar disinda yapilacak sinavlarin tespit edilmesi.

    25. Konularla ilgili deney-gözlem planlamasinin yapilmasi.


    26. Önceki yil ÖSS basarisinin incelenmesi.

    27. Geçen yil ki zümre kararlarina iliskin uygulama sonuçlari ve ögrenci basarisi ile ilgili durumun degerlendirilmesi suretiyle elde edilen sonuçlara göre yeni kararlarin alinmasi.


    28. Okulda özürlü ve yavas ögrenenler ile algilama durumlari ileri düzeyde olan ögrencilere iliskin tespitlerin yapilmasi ve bu ögrencilere uygun yöntem ve yaklasimlarin degerlendirilmesi.

    ARA ZÜMRELER

    1. Yapilacak yazili sinavlarin tarihlerinin zamaninda duyurulmasi ve kapsami.
    2. Konularla ilgili yapilan deney-gezi-gözlemin degerlendirilmesi
    3. Önceki sorularin ve genel deneme sinavlarinin kritik edilerek degerlendirilmesi, elde edilen sonuçlara göre yeni kararlarin alinmasi.
    4. Örnek ders anlatimlarinin gerçeklestirilmesi, verimli anlatim ilkelerinin belirlenmesi, derslerin islenis teknigi üzerinde durulmasi.
    5. Yillik planlarin denetlenerek ayni hafta içinde, ayni konularin islenmesi, uygulama birliginin saglanmasi.
    6. Yapilacak sinavlar için soru hazirliginin yapilmasi ve kaliteli soru ilkesinin hayata geçirilmesi.
    7. Günlük planlarin hazirlanmasi.
    8. Olimpiyat ögrencilerinin ortaokul siniflarinda hedeflenerek onlarla özel çalismalar yapilmasi.
    9. Yetenek derslerinin sosyal çalismalarinin planlanmasi.
    10. Ögrencilerin bilgi, beceri ve davranis düzeyinin gelistirilmesi için müsterek tavirlar sergilenmesiyle ilgili hususlarin görüsülmesi.
    11. Ögrenci merkezli egitim uygulamalarinin tartisilmasi.
    12. Okulda özürlü ve yavas ögrenenler ile algilama durumlari ileri düzeyde olan ögrencilere iliskin tespitlerin yapilmasi ve bu ögrencilere uygun yöntem ve yaklasimlarin uygulanmasi, ferdi farkliliklar dikkate alinarak kapasiteleri dogrultusunda tesvik edilmeleri suretiyle basarilarinin artirilmasi yönünde kararlar alinmasi.
    13. Sinif sinif seviyelerin degerlendirilmesi.
    14. Ögrencilerin kavramakta zorluk çektigi, verimi olumsuz yönde etkileyen hususlarin degerlendirilmesi; buna bagli olarak yeni planlama için ön hazirligin yapilmasi.
    15. Yapilan deney, gezi ve gözlemlerin planlamaya uygun gidip gitmediginin görüsülmesi.
    16. Yazili sinavlarin yapilmasinda belli konu ve bölümlerin bitirilme durumunun dikkate alinmasinin degerlendirilmesi.
    17. Karsilastirmali sinavlar düzenlenmesiyle ilgili elde edilen sonuçlar üzerinde durulmasi, varsa seviye farkliliklarin giderilmesi yönünde çalismalar yapilmasi.
    18. Ayni dersi okutan ögretmenlerin her sinav sonunda alinan sonuçlari mukayese etmeleri, siniflar arasinda bilgi düzeyi farkliliklarini önlemek için sorularin tespiti, ölçme ve degerlendirmelerin objektif kriterlere göre bütünlük içerisinde yapilmasi gibi uygulama birligini saglayici çalismalar yapilmasi.
    19. Ögrencileri ileride ele alacagi konulara göre gerekli hazirligi yapmak.
    20. Basarisizlik sebeplerini belirleme, bu sorunlarin çözümüne yönelik önlemleri alma, uygulama ve sonuçlari izleme.

    ZÜMRE ÖGRETMENLER TOPLANTILARI GENEL ILKELER
    1. Ögrenci basarisini ölçme degerlendirme çalismalarinda okul genelinde birlik ve beraberligi saglayici esaslar üzerinde durularak ögretime iliskin plânlama için isabetli kararlarin alinmasi.
    2. Türk Milli Egitiminin genel amaçlari ile temel ilkeleri ve ders ögretim programlarinin esas alinmasi. Ders konularinin özel amaçlari belirlenerek, uygulanacak yöntem ve teknikler, ögrencileri motive edici kararlarin alinmasi.
    3. Diger zümre ögretmenleri ile yapilacak is birligi, müfredatin koordinasyonu, ölçme ve degerlendirme esaslarinin belirlenmesi, ögrenci bilgi ve beceri düzeyleri dikkate alinarak yazili yoklama sorularinin basitten zora siralanmasi, sayi, kapsam, nitelik ve test uygulamasi ile ilgili uygulama birliginin saglanmasi yönünde kararlarin alinmasi.
    4. “Ortaokul ve Ortaögretim Kurumlarindaki Ögrencilerin Ders Disi Egitim Ögretim Faaliyetleri Hakkinda Yönetmelik” geregince verilecek ödevler ile konularinin seçiminde;: ödev konusunun isabetli olmasi, bu konuda yeterli belge ve bilgiler alinabilecek kaynaklarin bulunmasi, ödev konusunun çözümü veya cevaplandirilmasinin bir öneminin bulundugu, ödev konusunun bir yenilik getirdigi, arastirmayi yapacak kisinin bu konuda bilgisinin ve ilgisinin olup olmadigi hususlarinin göz önünde bulundurulup ödev çalismalari ile ilgili hususlarin yönetmeligine göre sürdürülmesi.
    5. Okulda özürlü ve yavas ögrenenler ile algilama durumlari ileri düzeyde olan ögrencilere iliskin tespitlerin yapilmasi ve bu ögrencilere uygun yöntem ve yaklasimlarin uygulanmasi, bu arada ferdi farkliliklar dikkate alinarak kapasiteleri dogrultusunda tesvik edilmeleri suretiyle basarilarinin artirilmasi yönünde kararlar alinmasi.
    6. Konularin agirliklari üzerinde durularak zamanlamaya esas olacak kararlarin alinmasi.
    7. Okul ve çevre imkanlari degerlendirilerek, “Ögrencilerin Ders Disi Egitim ve Ögretim Faaliyetleri Hakkinda Yönetmelik” esaslarina uygun sekilde gerekli planlama yapilmasi.
    8. “Atatürk Inkilâp ve Ilkelerinin Ögretim Esaslari Yönergesi”nde belirtilen hususlarla ders konulari arasinda baglanti saglayici görüslerin tespit edilmesi.
    9. Ögrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin gelistirilmesi yönünde müsterek tavirlar sergilenmesiyle ilgili hususlarin görüsülmesi.
    10. Ögrenci merkezli egitim uygulamalarinin tartisilmasi.
    11. Ögretim ve ögrenme düzeyinin istatistiki veriler ve yillara göre saglanan gelismelerin degerlendirilmesi.
    12. Ögrenci bilgi-beceri gelisiminin bulunulan sinif seviyesinde hedeflenen düzeye ulasip ulasmadiginin degerlendirilmesi.
    13. Teknolojik imkânlarin ögretimde kullanilmasi ve ögrencilere arastirma, inceleme ve yenilikleri takip etme davranisinin kazandirilmasi hususlari üzerinde durulmasi.

    AYRICA :
    1. Sinif sinif detayli sinif basarisi zümre toplantilarina yansitilmali
    2. Her zaman ögrenciye sözlü notu verilmeli ve bu zümrelerde karar altina alinmali
    3. Her dönemde bir tane ortak test yapilmali (zümreler test yapma karari alabilir)
    4. Egitim-Ögretimde birlik ve koordinasyon saglanmali
    5. Kararlari, neden, neyi, nasil ve ne zaman, ne ile ve nerede sorularina cevap verecek sekilde almali

    ZÜMRE TOPLANTILARI
    Genel Ilkeler :

    ZÜMRE TOPLANTISI ÖGRETIM YILI BASI GÜNDEM MADDELERI

    1. Bir önceki yilin yillik planlarinin ve uygulama sonuçlarinin incelenmesi
    2. Bir önceki zümre kararlarinin degerlendirilmesi
    3. Müfredat programinin incelenmesi ve agirlikli konularin belirlenmesi
    4. Dersin amaçlari dogrultusunda konularin amaçlarinin belirlenmesi
    5. Yönetmeliklerin istedigi sinavlar disinda yapilacak sinavlarin belirlenmesi
    6. Yazili sinavlarin zamaninin belirlenmesi
    7. Ödevlerin konusunun, verilme, toplanma ve degerlendirme esaslarinin belirlenmesi
    8. Konularin islenisinde kullanilacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi
    9. Konularin islenisinde kullanilacak metotlarin belirlenmesi
    10. Konularla ilgili deney-gözlem gezi planlamasinin yapilmasi
    11. Yillik planlarin yazilmasi (2089 S.T.D.)




    ZÜMRE TOPLANTISI ÖGRETIM YILI BASI GÜNDEM MADDELERI

    1. Bir önceki yilin yillik planlarinin ve uygulama sonuçlarinin incelenmesi
    2. Bir önceki zümre kararlarinin degerlendirilmesi
    3. Müfredat programinin incelenmesi ve agirlikli konularin belirlenmesi
    4. Dersin amaçlari dogrultusunda konularin amaçlarinin belirlenmesi
    5. Yönetmeliklerin istedigi sinavlar disinda yapilacak sinavlarin belirlenmesi
    6. Yazili sinavlarin zamaninin belirlenmesi
    IKINCI DÖNEM BASI ZÜMRE TOPLANTISI GÜNDEM MADDELERI
    1. Basariyi artirici çalismalarin tespiti
    2. Basarisizligi önleyici tedbirlerin tespiti
    3. Yönetmeliklerin emrettigi sinavlarin disinda yapilacak sinavlarin belirlenmesi
    KISA VADELI ZÜMRE TOPLANTILARI

    A- GENEL ILKELER
    1. Önceki sinavlarin ve genel deneme sinavlarinin kritik edilerek degerlendirilmesi.
    2. Olusturulacak soru bankasina soru hazirlanmasi.
    3. Örnek ders anlatimlari gerçeklestirerek, verimli anlatimin ilkelerinin belirlenmesi.
    4. Aylik bölge zümrelerinde, yillik planlarin denetlenerek ayni hafta içinde, ayni konularin islenmesinin saglanmasi.
    5. Yapilacak sinavlar için soru hazirliginin yapilmasi ve kaliteli soru ilkesinin hayata geçirilmesi.
    6. Günlük planlarin hazirlanmasi.
    7. Yetenek derslerinin sosyal çalismalarinin planlanmasi.

    YILLIK PLANLARIN ESASLARI (I)
    1. Yillik plânlarin hazirlanmasi öncesinde, bir önceki yil uygulamalari ile bu uygulamalar esnasinda ortaya çikan sorun ve aksamalar, ögrencilerin kavramakta zorluk çektigi, verimi olumsuz yönde etkileyen hususlar bir bütün olarak degerlendirilmek ve zümre toplantisindaki kararlar dikkate alinmak suretiyle yapilacak yeni plânlama için bir ön hazirligin yapilmasi.
    2. Ögretim programlari esas alinarak, konularin agirlik ve özelliklerine göre ay ve haftalara dagilimlarinin isabetli bir zamanlamaya baglanmasi.
    3. Genel amaçlara bagli kalinarak, konu ve bölümlerin özel amaçlarinin belirlenmesi.
    4. Konularin özelligine göre uygulanacak yöntem ve tekniklerin isabetli sekilde tespit edilmesi.
    5. Yapilacak deney, gezi ve gözlemlerin kullanilacak araç-gerecin, diger zümre ögretmenleriyle hangi konularda ne gibi bir is birligine gidileceginin açiklanmasi ve uygulamalarin plânlanan esaslara göre yürütülmesi.
    6. Yapilmasi kararlastirilan ögretim etkinliklerinin plânlara yansitilmasi.
    7. Yazili sinav tarihlerinin belirlenmesinde belli konu ve bölümlerin bitirilme durumunun dikkate alinmasi.
    8. Atatürk Inkilâp ve Ilkelerinin Ögretim Esaslari Yönergesi ile ilgili olarak belirlenen esaslarin plânlara yansitilmasi.
    9. Günlük plânlarin derslerde yararlanilacak kapsamda yapilmasi.

    YILLIK PLANLARIN ESASLARI (II)

    1. Atatürk Ilke ve Inkilaplarinin Ögretim Esaslari Yönergesi (2104 S.T.D.) ve “Atatürkçülük” konularinin Lise sinif seviyelerine göre belirlenmesi. (2488 Lise, 2504 Ilkögretim için sayili Tebligler Dergileri)
    2. Araç gereçlerin tesbit edilmesi.
    3. Gezi, gözlem ve deneylerin tesbit edilmesi.
    4. Müfredattaki genel amaçlar dogrultusunda, kurumlarin özel amaçlarinin tesbit edilmesi.
    5. Yazili yoklamalarin tesbit edilmesi.
    6. Ödevlerin tesbit edilmesi.
    7. Metod ve tekniklerin tesbit edilmesi.
    8. Uygulamaya yönelik faaliyetlere yer verilmesi, göze ve kulaga hitabeden metodlarin seçilmesi.
    9. Milli Bayramlar, islenecek.
    10. Her konunun amacinin ayri ayri yazilmasi.
    11. Yöntem ve teknikler kisminda sadece tek yönteme bagli kalinmamasi.
    12. Kaynak araç ve gereçlerde her konunun kaynak araç ve gereçlerinin belirtilmesi.
    13. Yillik planlarin zümre ögretmenlerince birlikte hazirlanmasi.
    14. Geçen yil sonunda “Ders Kesim Raporlarinin” incelenerek, buna göre kalan konularin plana alinmasi ve konularin aylara dagitilmasi.
    15. Diger zümre ögretmenleriyle yapilacak isbirliginde; “konular, brans ve zamanin” tespit edilmesi ve yillik planlarda gösterilmesi. Özellikle hazirlik siniflarinda (Türkçe) dersi ögretmenlerinin, yabanci dil ögretmenleriyle (dilbilgisi) konularinda isbirligi yapmasi (Türkçe) dersinde yabanci dil-gramer konularina paralel konularin yillik planlara bir hafta önceye alinmasi, böylece dilbilgisi yönünden ögrencilerin desteklenmesi.
    16. Ögretim yili basinda hazir olmasi.
    17. Yillik planin asli idareye verilmeli.
    18. Zümrede alinan kararlarin yillik plâna yansitilmasi.
    19. Atatürk’ün söylemleri ile yillik planda konular arasinda baglanti kurulmasi.

    SUBE ÖGRETMENLER KURULU VE REHBERLIK TOPLANTISI

    1. Basarisiz ögrenciler için alinacak önlemlerin görüsülmesi.
    2. Basarili ögrencilerin daha verimli hale getirilmesi için alinacak önlemlerin görüsülmesi.
    3. Ögrencilerin ders ve davranis durumlarinin görüsülerek degerlendirmeler yapilmasi.
    4. Yillik planlarda birligin saglanmasi.
    5. Ödevlerin hazirlanmasinda yapilacak rehberlik faaliyetleri’nin gözden geçirilmesi.
    6. Önemli gün ve haftalarin planlamasinin yapilmasi.
    7. Yil Sonu Gecesi için komite olusturulmasi ve döküman toplanmasi.
    8. Okul dergisi çalismalarina saglanacak katkinin belirlenmesi.
    9. Okulun her türlü malzeme ve esyasinin korunmasi ve bakiminin saglanmasinda görülen aksakliklarin tespit edilmesi.
    10. Ögrenci kilik kiyafetinde gözlenen aksakliklarin giderilmesinde birlik saglanmasi.
    11. Ögrencisinden dolayi okula görüsmeye çagirilacak velilerin ve muhatabinin belirlenmesi.
    12. Soguk kis günlerinde ögrencilerin korunmasi için nöbetçi ögretmenlerin alacaklari önlemlerin tartisilmasi.
    13. Veli ziyaretlerinin planlanmasi.
    Veli toplantilarinin degerlendirilmesi ve veli toplantilarinin daha verimli olmasi için alinacak önlemlerin görüsülmesi.
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş