Tüketici Haklarımız

milanbaros

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
28 Ocak 2009
Mesajlar
255
Puanları
18
Konum
Maraş
Alışverişlerde satın aldığımız ürün bozuk, arızalı ya da kalitesiz çıkmışsa öncelikle ürünü satın aldığımız firma ile görüşmeliyiz. Ürünle ilgili problemin çözümlenmesini sağlamalıyız. Sonuç alamadığımızda çeşitli kurum ve derneklere başvurarak hakkımızı aramalıyız. Gerektiğinde yasal yollara başvurmalıyız. Başvurabileceğimiz yerlerden bazıları şunlardır: Sanayi Bakanlığı, Ticaret Odaları, Tüketici Rekabetinin Korunması Genel Müdürlüğü, Belediyeler, TÜKODER (Tüketiciyi Koruma Derneği).

Tüketici olarak bazı haklarımız vardır. Bunlardan bazıları:
• Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde maldaki kusuru satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda malı değiştirme, ücretsiz olarak onarım isteme hakkına sahiptir.
• Ürünlerde fiyat etiketinin ya da fiyat listesinin bulunması zorunludur. Etiket ya da fiyat listesinde belirlenen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat üzerinden satış yapılır.
 
Üst