Trt 4 Gelecek Eğitimle Gelecek - 5 Şubat Salı

Performans

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
26 Ocak 2007
Mesajlar
523
Puanları
63
Konum
TÜRKİYE
"Gelecek Eğitimle Gelecek"

TRT 4 SEMİNER RAPORU 5 Şubat 2008

Yard Doç. Dr Bahri ATA


Hazırlayan: TOLGA PİŞKİNER (İng Öğrt) NİĞDE


Konu: Tarih Bilincini aşılamakta ve oluşturmakta yaşadığımız çevrenin önemi

Öğretmenler ;öğrencilere verdikleri ödevlerde hem kendi dillerinin pekiştirilmesini sağlamak hem de tarihlerini daha iyi kavratabilmek için yaşadıkları çevredeki belli başlı tarihi mekanlarla ilgili araştırma konuları verebilirler. Mesela Ankara’da yaşayan bir öğrenci için Anıtkabir ile ilgili internetten bilgi bulmak yerine oraya bizzat gidip kendi izlenimlerini yazması ve birebir tarih ile yüz yüze gelebilmesi kendisi için çok daha verimli olabilecektir. Bu sayede özellikle Sosyal Bilgiler içerikli derslerde tarihe olan bakış daha pozitif hale gelebilecektir.

Tarih bilincinin oluşturulması ve aşılanması için görsel materyallerin artrrılması gerekmektedir. Böylece öğrenciler kitaptaki soyut bilgiler yerine somut bilgiler ışığında kendi tarihlerini daha iyi özümseyebileceklerdir. Bu tarz uygulamalara en iyi örneklerden biri “Sanal Müze” projeleridir. Bu projelerin daha çok artırılması yerinde olacak böylece internet kullanımında verimlilik artacaktır.



Sokaktaki vatandaşlara tarih bilincini sınamak için birkaç soru sorulmuş ve bu röportajlar değerlendirilmiştir:

Vatandaşlara Ankara’daki “Necatibey Caddesi”nin adını kimden ve hangi olaydan aldığı sorulmuş ve sadece birkaç kişi bilebilmiştir. “Necatibey” yani tam adıyla “Mustafa Necatibey” Atatürk zamanında onun sevdiği çok çalışkan bürokratlardan birisi olmuştur ve daha sonra da öğretmenler için yeni birçok düzenlemeye imza atmış bir Milli Eğitim Bakanı olmuştur.



Bu uygulamanın amacı insanlarımızın oturdukları yerlerin isimlerini nereden aldıklarını öğrenmeleri ve tarih bilincinin somut ve görsel olarak aşılanabilmesidir.



1998’ten sonra Üniversitelerimizin müfredat programına “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme” dersi eklenmiş ve özellikle yeni Sosyal Bilgiler Müfredatı daha akıcı ve basite indirgenerek ; Türkçemiz de işin içine daha yoğun bir şekilde katılarak somutsallık artırılmış ve bu sayede yeni ders kitaplarımız güncellik bakımından gazetelerin bile önüne geçebilmeyi başarmıştır.
 
Üst