Şube Rehber Öğretmeninin Görevleri

The Name Of The Rose

Çalışkan Üye
Üye
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
118
Puanları
18
Konum
Bursa
SINIF-ŞUBE REHBER ÖĞRETMENİNİN YAPACAĞI ÇALIŞMALAR
a) Sınıf/ Şube rehber öğretmenleri; ‘Okul Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği’ ile ‘İlköğretimde Yöneltme Yönergesi’nde ve öğrenci kulübü çalışmalarında sınıf rehber öğretmenleri için belirtilen görevleri yaparlar. (TD. 2524, 2552, 2569)
* Sınıf/ Şube rehber öğretmeni, müdür ve ilgili müdür yardımcısına karşı sorumludur. (İY. 76)
* Rehberlik çalışmalarını okulun ‘Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi’ ile iş birliği içinde yapar, servisçe yapılan tavsiyeleri uygular,
* Sınıfı-şubesi için bir Rehberlik Dosyası tutar. ‘Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu’ toplantılarına katılır. Kendi sınıfına ait yıllık ‘Rehberlik planı’nı yöneltme etkinliklerini de kapsayacak şekilde, Bakanlıkça yayınlanan programı esas alarak hazırlayarak, bir nüshasını ‘Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi’ne, yoksa okul idaresine verir, bir nüshasını da kendi rehberlik dosyasına koyar. (2. hafta içinde)
b) Sınıf-şube’nin oturuş düzenlemesini yapar, öğrencileri boy sıralamasına ve özürlerine uygun olarak ve hepsi rahatlıkla tahtayı görecek şekilde sıralara oturtur. Öğrenci oturma planını hazırlayarak sınıfa asar,
* Başarılı öğrencilerden sınıf temsilcileri’ni (Başkan, Başkan Yardımcısı, Öğrenci kulüplerinin sınıf temsilcilerini, Öğrenci kurulu sınıf temsilcisini) seçtirir. (3. hafta içinde) (İY. 13, 97, 137)
c) Sınıfındaki öğrencilere, kulübü seçmeden önce, belirlenen öğrenci kulüplerinin tanıtımını yapar, amaçlarını, çalışma esaslarını açıklar ve toplum hizmeti çalışmalarını tanıtır. Sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunur. (TD. 2569/ md. 7/e)
* Öğrenci kulüplerine öğrenci seçimini yapar, Üç nüsha olarak yazdığı seçim sonuçları listesinin bir nüshasını okul idaresine verir, bir nüshasını kendi rehberlik dosyasına takar, bir nüshasını ise ilgili öğrenci kulübü danışman öğretmenlerine verir. (3.hafta içinde) (TD. 2569/ md. 11)
* Tüm öğrencilerin ilgi duydukları en az bir öğrenci kulübüne üye olmalarını sağlar, bir öğrenci kulübü üyesi olmakla birlikte, diğer bir öğrenci kulübünün etkinliklerine de katılmak isteyen öğrencileri sosyal etkinlikler kuruluna bildirir,
* Toplum hizmetleri projelerinin hazırlanmasında, uygulanmasında öğrencilere danışmanlık yapar ve çalışmalar sonunda projeyi değerlendirerek, sonucu öğrenci değerlendirme formu ile idareye verir. (TD. 2569/ md. 16)
ç) Bütün sınıflarda Kılık-kıyafet Yönetmeliğini, öğrencilerden beklenen davranışları, 4. sınıftan itibaren ödüllendirilecek davranışları ve ödülleri, 6. sınıftan itibaren ise öğrencilerin olumsuz davranışlarına uygulanacak yaptırımları ve yaptırım gerektiren davranışları ve diğer yönetmelikleri şubesindeki öğrencilere anlatıp, öğrencilerin bu kurallara uygun hareket etmeleri gerektiği anlayışını onlara kazandırır. (3. hafta içinde), (İY. 106, 107, 108, 109, 141)
d) Yardıma muhtaç öğrencileri tespit ederek idareye bildirir. (4. hafta içinde)
* Öğrencilere; vatanımız, milletimiz, devletimiz, bayrağımız, şehitlerimiz, gazilerimiz, dilimiz, milli ve manevi değerlerimiz, tarihimiz v.s. gibi değerlerimize bağlılık ve saygı duyguları kazandırmaya çalışır,
e) Sınıfına ait ‘dayanıklı taşınırlar listesi’ şerit, grafik ve levhaları hazırlayarak sınıfa asar,
* Sınıf kitaplığını kurar ve geliştirir (İY.145,146,147), (TD. 2125, 2552), (RG. 26407, Yönet. md. 10/ç),
* Sınıfının düzenlemesini yapar, sınıfın tertip, düzen ve temizliğinden haberdar olur. (TD. 2092)
f) 6, 7, 8. sınıflarda, okulun açıldığı 2.ayın ilk yarısının (6.hafta) sonuna kadar, şubesindeki öğrencilerden ‘Proje Seçimi Dilekçeleri’ni alarak okul idaresi’ne verir. Okulun açılışının 8.haftası sonuna kadar öğrencilerin hangi derslerden proje yapacaklarına, idarecinin başkanlığında toplanan şube öğretmenler kurulunda karar aldırtır ve öğrencilere proje yapacakları dersleri bildirir. (TD. 2300)
g) Şubesindeki öğrenciler için rehberlik amaçlı öğrenci tanıma çizelgesi tanzim eder, uyguladığı anket sonuçlarına göre formların ilgili yerlerini doldurur. Önceki yıllarda bu öğrenciler için form düzenlenmiş ise bunları idareden alarak işlemeye devam eder, her yıl yeniden form düzenlemez. (TD. 1946)
* Şubesindeki sorunlu, özürlü ve kaynaştırmaya tabi öğrencilerin durumlarını takip ederek, sorunlarını çözmeye yönelik tedbirleri alır. Öğrenciler hakkında edindiği özel ve kişisel bilgilerin gizliliğini korur,
h) Düzenlediği rehberlik amaçlı öğrenci tanıma çizelgesi ve gözlem formlarındaki bilgilerden yararlanarak e-okulda tutulan öğrenci gelişim dosyalarındaki bilgileri ilgi idareci ile birlikte doldurur. Dosyaların zamanında işlenmesinden sorumludur. (İY. 23), (TD. 2552)
ı) Şube öğretmenler kurulu’nun yıl içinde yapılan toplantılarına girer. Şubesindeki öğrencilerin teker, teker kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkiler, ekonomik ve başarı durumlarını değerlendirerek alınacak önlemleri tutanakla belirler, tutanağın bir suretini rehberlik dosyasına koyar, alınan genel kararları ise şube öğretmenler kurulu karar defterine yazar.
* Yıl sonundaki şube öğretmenler kurulunda sınıf geçirilmesi veya sınıf tekrarı yapması kararlaştırılan öğrencilerle ilgili kararları tutanak halinde yazar. Tutanağın bir suretini karar defterine yapıştırır, bir suretini de öğrenci dosyasına koyar. Öğrenciler hakkındaki yıl sonu şube öğretmenler kurulu kararlarını sınıf geçme defterine ve karnelere işler. (İY. 47, 48, 96), (TD. 2375)
* Öğrencilerin dersler ve öğretim yöntemleri ile ilgili sorunlarının çözümü için, gerekirse zümre öğretmenler kurulu toplantılarına katılır,
i) İstenmeyen davranışlarda bulunan öğrencilerin davranışlarının düzeltilmesi amacıyla okul idaresi, öğrenci velileri ve rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile işbirliği yaparak çareler arar,
j) Şubesine ait, şube veli toplantısı’nı gündemine uygun olarak yapar, alınan kararları tutanağa yazar ve velilere imzalatır. Bu tutanağın bir suretini ‘veli toplantı dosyası’na konulması için idareye verir, bir suretini de sınıf rehberlik dosyasında saklar. (TD. 2535), (İY. 142, Ek: 14/ b-15)
k) Sınıf-şubesindeki öğrencilerin notlarının karnelere ve sınıf geçme defterine işlenmesini ilgili müdür yardımcısı ile birlikte takip eder. 1-5. sınıflarda öğrencilerin davranış notlarını, şubede derse giren diğer öğretmenlerin görüşlerini de alarak belirleyip, (Ek-6/3-B) çizelgeye işleyerek e-okul sistemine aktarır. Sistemden aldığı çizelgenin bir suretini dönem sona ermeden 5 gün önce idareye teslim eder.
6, 7 ve 8 inci sınıflarda, tüm dersler için, ders okutan öğretmenlerin her dönem e-okul sisteminde her bir ölçüte vermiş oldukları notların aritmetik ortalamasına göre hesaplanan 1 ve 2 nci döneme ait öğrenci davranışlarını değerlendirme sonuçlarının e-okul sisteminden çıktısını alarak dönem sona ermeden 5 (beş) gün önce okul yönetimine teslim eder. Karneleri imzalar ve öğrencilere dağıtır. (İY. 42, 43, 45), (TD. 2484)
l) Birinci dönem sonunda verilen karneleri öğrencilerden toplayarak, velinin öğrencinin durumu hakkındaki görüşlerinin ne olduğunu karnedeki bölümden okuyarak öğrenir, gerekirse veliyi okula çağırarak görüşür. Ders yılı sonunda da karneleri imzalayarak dağıtır. (TD. 2375)
m) 4, 5, 6, 7, 8. sınıflarda şube-sınıfındaki öğrencilerden, puan ortalaması Türkçe dersinden 55.00, diğer derslerin her birinden 45.00 puandan aşağı olmamak şartı ile tüm derslerin dönem ağırlıklı puan ortalaması 70.00- 84.99 olanların Teşekkür, 85.00 puan ve yukarı olanlar ise Takdirname, üç öğretim yılı kesintisiz takdirname alanların "Üstün Başarı" belgesi almaları için bilgilerin e-okul sistemine doğru girilmesinden haberdar olur. (İY. 107)
* Ekim ayında sınıfındaki üstün veya özel yetenekli öğrencileri tespit ederek Ş.Ö.K.na iletir ve bu öğrencilerin her yıl en geç Şubat ayının sonuna kadar Bilim ve Sanat Merkezi’ne bildirilmelerini sağlar. (TD. 2593/ md. 9)
n) Yıllık rehberlik planına göre, sosyal etkinliklerle dönüşümlü olarak yaptığı okul içindeki çalışmaları, okul idaresince kararlaştırılan gün ve saatte Sınıf Defteri’ne 1 saat olarak yazar ve imzalar,
o) Yöneltme Yönergesi gereğince, 6, 7, 8. sınıfların şube rehber öğretmenleri, branş öğretmenlerinin e-okula girdikleri sınıf gözlem formlarındaki bilgilerin sonucuna göre öğrenci gözlem raporlarını e- okuldan alarak veli ve öğrenci görüşlerini doldurturlar, 8. sınıfların şube rehber öğretmenleri ayrıca her öğrenci için yöneltme öneri formu’nun ilgili bölümlerini doldurur, yöneltme öneri kuruluna katılır ve her öğrenci için hazırladığı yöneltme önerilerinin gerekçelerini kurula açıklar ve kurulun onayına sunarlar. (TD. 2552)
* 2. yarı yılda öğrencilerine Orta Öğretim Kurumlarını tanıtarak yöneltme çalışmalarını yaparlar,
* Her yıl, ‘Orta Öğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavları’ başvuru süresi içinde, okul müdürünce belirlenecek bir tarihte toplanacak 8. sınıflar şube öğretmenler kurulunda, Anadolu Öğretmen Liselerine aday olma şartlarını taşıyan öğrencileri belirleyip, velilerine duyurur ve doldurulan formu, kazanan öğrencilere vermek üzere okulda saklar. (Anadolu Öğret. Lis. Yönet. md. 8, 9), (MEB. 2007/ 81 nolu Genelgesi), (TD. 2569, 2576, 2588, 2593)
* Ara sınıflardan nakil giden öğrencilerin gözlem formlarını mümkünse aldığı proje ve konuyu gösteren yazı ile birlikte gittikleri okullara gönderir, böylece tanıma çalışmaları için çok önemli olan süreklilik sağlanmış olur,
ö) Spor Kulübü aidatları gibi yasal olarak öğrencilerden toplanan paraların şubesinden makbuz-belge karşılığında, düzenli olarak toplanmasını organize eder, bu konulardaki istismarları, yanlış ve haksız uygulamaları önler.
p) Törenlerde kendi sınıfının yanında yer alarak düzeni ve sükuneti sağlar. (TD. 2569)
* Okul idaresinin sınıf-şubesi ile ilgili vereceği diğer görevleri zamanında yapar,
* Sonraki yıllarda da kullanılabilmesi için rehberlik dosyası ile gözlem formlarını, ayrıca ihtiyaçlarını ve önerilerini belirttiği bir raporu ders yılı sonunda, derslerin kesilmesinden sonraki ilk hafta içinde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Servisine iletir, bu servis yoksa idareye teslim eder,
r) Branş öğretmeni ise bu çalışmalarına karşılık haftada 2 saat ücret alır,
Açıklama: İlköğretim Okullarının 1-5’inci sınıflarını okutan sınıf öğretmenleri de bu görevlerin hepsini kendi sınıflarında yürütürler. Tek öğretmenli okulda şube-sınıf rehber öğretmeninin yapacağı tüm işleri, Müdür Yetkili öğretmen yapar. Birkaç öğretmenli bir okulda hem sınıf okutup hem de idareci olan öğretmen yalnız kendi sınıfı ile ilgili rehberlik çalışmalarını yapar, diğer öğretmenler de kendi sınıflarında aynı çalışmaları yaparlar. Müstakil idareciler sınıf-şube rehber öğretmenliği görevi yapmazlar.
 
Üst