Rehberlik Yazısı

SosyaLord

Üye
Üye
Katılım
4 Ara 2007
Mesajlar
10
Puanları
1
Konum
Mersin
MEB'in hazırladığı rehberlik yazısı...

SINAV KAYGISI NEDİR?
Endişe ve Yoğun Duygulanım Nedir,
Sınav Kaygısı Neden Oluşur ve Nasıl Ortaya Çıkar?
Sınav Kaygısının Fiziksel Belirtileri Nelerdir?
Kaygıyı Artıran Durumlar Nelerdir? (Kaygıyı Artıran Düşünceler, Anne
Baba Tutumları, Öğretmen Tutumları)
Kaygı Başarıya Düşman mı Dost mu?
Bu bölüm, öğrencinin sınav kaygısı yaşayıp yaşamadığını anlamada sizlere
yardımcı olacaktır. Anne ve babalara, öğrencinin kendisine ve öğretmenlere hangi
davranışların kaygı düzeyini artırdığını gösterecektir. Anne‐baba, okul ve
öğretmenlere doğru tutumların neler olması gerektiği yönünde rehberlik edecektir.
Ayrıca hiç kaygı taşımayan bir öğrenci sevindirmeli mi, endişelendirmeli mi
sorularına cevap aranacaktır.
SINAV KAYGININ ÖĞRENME ÜZERİNE ETKİSİ
Öğrenilenler kişinin birikimini oluşturur, birikimlerini kullanabilme yeteneği
de öğrencinin performansını belirler. Kaygı ise öğrenilenlerin düzgün ve yerinde
kullanılmasını etkiler. Kaygı nereye kadar öğrenmeyi olumlu etkiler, nereden sonra
performansı zedeler. Öğrenme eğer normal şartlarda gerçekleşemiyorsa öğrenciden
başarı beklenebilir mi konusunu sizlerle tartışacağız.
SINAV KAYGISI İLE BAŞETME
Sınav kaygısının varlığı tespit edebilirse anne‐baba, öğretmen ve okul idaresi
olarak mutlaka yapabileceğimiz bir şeyler vardır. Yapabileceklerimizi ve neler
yapılması gerektiğini bu bölümde irdeleyeceğiz.
Ayrıca bu süreçte öğrenci ile birlikte olan tüm birim, birey ve kurumların
işbirliğinin önemine yer vereceğiz. Okul‐aile işbirliğinin öğrencinin sadece sınav
başarısı üzerinde değil, tüm öğrenme yaşantıları ve kişiliğinin gelişiminde önemli
desteği olduğuna vurgu yapacağız.
Öğrencinin çevresindeki tüm birey ve kurumları önemli aktörler haline
getirmek hedeflerimiz arasındadır.
Bununla birlikte öğrencinin bireysel başarısının artırılmasında
kullanılabilecek yöntem ve teknikler “öğrencilere öneriler” başlığı altında ele
alacaktır. Verimli çalışma yoları ve etkin dinleme metotlarının yanı sıra sınava
odaklanabilme ve konsantrasyon süresini artırmaya yönelik önerilere ve ders
çalışırken beslenmememizde dikkat edilmesi gereken konulara yer verilecektir.
Başarı düşüncede başlar. Başarıya engel olabilecek her türlü sabit düşünce ve
inançları yenebilmek için yapabileceklerimiz asıl yola çıkış noktamız olacaktır.
En son olarak her şey yolunda gitse bile “o gün” dahi
Bizi bekleyen olumsuzluklar olabilir mi?
Yaşam biçimimiz bizi zorlayabilir mi?
Uyku düzenimiz bozulabilir mi?
Beslenmemiz sınav günü bize olumsuz etki edebilir mi? vb. beklenmedik
durumlar için alınması gereken önlemlerin neler olduğuna değinilecektir.
Öğrencilere Öneriler
Sınav Kaygısıyla Baş Etmede Temel Adımlar
Sınav Kaygısıyla Bilinçli Baş Etme Yolları
Motivasyon Artırma Yolları
Konsantrasyonun Artırılması
Verimli Ders Çalışma Metotlarının Önemi
Verimli Ders Çalışma Metotları
Etkin Dinlemenin Önemi
Bireysel Olarak Başarının Anlamı (Başarı kavramı bireyden bireye
kişisel beklentilerine göre değişmektedir. Başarının genellenerek her
öğrenciden aynı başarının beklenmesinin, ya da başkalarının
yapabildiklerini yapmak isterken kendi yapabileceklerinizi ihmal
edip başarısız mı olunuyor)
Gerçek Başarıya Ulaşmak İçin Neler Yapmalısınız?
Sınava Hazırlık Süreci Boyunca Neler Düşünmelisiniz?
Nasıl Yaşamalısınız (Yaşam biçimi, beslenme biçimi, uyku düzeni vb.)
Sınav Öncesi Neler Yapmalısınız? (Beslenme, uyku, dinlenme
saatlerinin ve düzeninin ayarlanması)
Sınav Öncesindeki Kaygı ve Heyecanla Baş Etme Yolları
Sınav Gününe Kadar Her Şey Yolunda Gitse Bile Son Gün Kaygısı
Yaşanabilir, Bunun İçin Neler Yapılmalı?
Fiziksel Egzersizlerin Sağladığı Yararlar.
Anne –Babalara Öneriler
Çocuğunuzun Sınav Kaygısı Yaşadığını Nasıl Anlarsınız?
Sınav Kaygısını Tetikleyen Anne Ve Baba Tutumları Nelerdir?
Çocuğunuzun Sınav Kaygısı İle Baş Etmesindeki Rolünüz Nedir?
Çocuğunuzun Sınav Kaygısı İle Baş Etmenizde Yapabilecekleriniz Ve
Öneriler Nelerdir?
Sınav Kaygısıyla Baş Etmede Çocuğunuzla Olduğu Kadar Okulla
İşbirliği Yapmanızın Önemi.
Öğretmenlere Öneriler
 
Üst