Okul Veli İşbirliği

erkanisanmaz

Site Yöneticisi
Yönetici
Admin
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
8,562
Puanları
683
Yaş
48
Konum
Denizli
Web sitesi
www.sosyalbilgiler.biz
Okul Veli İşbirliği

Okulda olup biten her şey toplumdaki herkesi ilgilendirir.
Okullara her alanda yardım etmek ,yatırım yapmak yardımcı olmak toplumun geleceğine yatırım yapmaktır.
Çocuğumun gelişmesi için, okula öğretmene ve çocuğuma nasıl yardımcı olabilirim ve bu sorumluluk yalnızca eğitim kurumlarının görevimidir ?Diye veliler kendilerini sorgulamalıdırlar veya sorgulamaktadırlar..
Veliler; Çocuklarını teslim ettikleri okullarda neler olup bittiğini sormalı maddi manevi yönden desteklemeli,okullarda mutlaka söz sahibi olmalıdırlar...
Bir öğrencinin öğrenim sürecinde ki başarısını etkileyen bir çok faktör vardır.
Bunlar....
1- Velilerin eğitim eksikliği..
2- Velilerin işsizliği
3- Velilerin öğrenciye uygun ortam sağlayamamaları..
4- Velilerin iletişiminin zayıf olması.. öğrenci üzerinde tahmin edilenden fazladır...,
Veliler okullardaki eğitim etkinliğine katılımları iki boyutta olabilir;
1-Boyut;
Velini okulla öğretmenle çok daha yakın ve sıkı bir işbirliğine girmesiyle olabilir..
2-Boyut
Veli, çocuğunun gelişimini kolaylaştırıcı destekleyici bir ev ortamını sağlaması...
En temel görevi bu olmalıdır...

Eğiti m çok ciddi karmaşık ve aynı zamanda ağır bir sorumluluğu gerektiren bir görendir.
Böylesi bir görevde okul yönetimleri ve çalışanları tek başına bu sorumluluğun altından kalkamaz...
Okullarda okul yönetimi velilerden maddi kaynak beklemekte,
Öğretmenler velilerden evde öğretmenlik yapmalarını beklemektedirler,
Veliler bu baskıdan dolayı okula gelmek istememektedirler.
Okullarda yapılan veli toplantılarında genellikle istek ve beklentiler sıralanmaktadır.Okul Aile birlikleri ile Okul Koruma Derneklerinin Faaliyetleri hep kağıt üzerinde kalmaktadır.
Okullarda Aktif bir Okul –Veli İşbirliği göstergeleri şunlardır...
1-Aktif olarak veli toplantısına katılmak.
2-Okul kaynaklarının kullanımında aktif olarak görev almak öneri sunmak
3-Çeşitli kutlama ve törenlere katılmak
-Yıl boyunca yapılan müsamere ve sergiler
-Okul Aile Birliği toplantılarına katılım
-Veda partileri
-Okuma bayramları
-Yemek çay partileri gibi etkinlikler
Bu etkinlikler Veli Öğretme İdareci arasındaki işbirliğini geliştirir..
4-MLO ‘lardaki veliler her konuda çok iyi bilgilendirilmelidir....




Okul Çevre İşbirliği
Bir okulun yönetiminde yöneticiler,öğretmenler,destek personeli ve diğer personel doğrudan etkilidir.
Bunların dışında okulu etkileyen çevredeki gruplarda vardır.
Bunlar Anneler babalar yada veliler,dernekler,sendikalar,mesleki kuruluşlar,üniversiteler,araştırma kuruluşlarıdır.
Okullara bu gruplar tarafından baskılar gelmektedirler
Bir de özel çevre vardır ki bu sos yo-ekonomik yapıdan kaynaklanmaktadır. Bu yapı eğitim ile sürekli etkileşim halindedir.Okula toplumsal açık sistem denilmesinin sebebi okulun çevrenin değişmesine etkisi olduğu kadar çevreninde okulun değişmesine etkisi olmasıdır.
Toplumdaki baskı gruplarının görevi okul eğitim yönetimleri üzerinde olumlu baskı oluşturmasıdır.
Okul ve çevre işbirliğinin genel amaçları şöyle özetlenebilir
1-Okulun çalışması konusunda çevreyi aydınlatmak.
2-Çevrenin okula olan güvenini arttırmak.
3- Çevrenin maddi ve manevi desteğini sağlamak.
4-Çevre ile okul arasındaki iş birliği gereğini duyurmak.
5-Çevre okul ve evi bütünleştirmek.
6-Okulun çevreye katkılarını sağlamak.
7-Yanlış anlamalara cevap vermek
 
Üst