www.devo.com.tr adresinde öğretmenler gününe özel eğitim materyallerinde çeşitli indirimler vardır.

Merhaba Ziyaretçi

testkutusu

Ölçek rehberi

'Ders İçi Katılım' forumunda erkanisanmaz tarafından 23 Ocak 2007 tarihinde açılan konu

  1. erkanisanmaz

    erkanisanmaz Site Yöneticisi Site Yetkilisi Admin

    Katılım:
    20 Ocak 2007
    Mesaj:
    5,360
    Alınan Beğeniler:
    939
    Ödül Puanları:
    113
    ÖLÇEK REHBERİ
    • Öğrencilerinizden ölçek hazırlarken, değerlendirme ölçütlerini belirlemelerini isteyerek onları da sürece dahil edin

    • Öğrenme çıktılarını belirleyin. Öğrencilerinizin neleri başarması gerektiği konusunda açık olunuz, yalnızca birkaç öğrenme çıktısı üzerine odaklanın.

    • Hazırladığınız ölçeğin kısa ve yalın olmasına özen gösteriniz. Bir ölçeğin içindeki madde sayısı 4- 15 arasında değişebilir ancak, hiçbir zaman 20 maddeyi aşmamalıdır

    • Maddelerin yazımında, “öğretmen dili” değil, “öğrenci” dili kullanmaya özen gösterilmelidir

    • Yalnızca ölçülebilen ölçütlerle değerlendirme yapın.

    • Abartıdan kaçının

    • Değerlendirme ölçütlerinizi açık bir biçimde belirleyin. Bir ölçekte ”Mükemmel” “İyi”, “Henüz değil”, gibi betimsel değerlendirme sütunu ya da 1-5 arasında puanlama yapılan sayısal bir ölçek içermelidir. Diğer bir sütunda her maddenin kanıtlarını içerir. Ölçek, bir sayfadan uzun olmamalıdır.

    • Kullandığınız ölçeği yeniden gözden geçirin, acaba gerçekten iyi işledi mi? Proje bittikten sonra ölçeğin ne denli işlediğini ortaya koymanın bir yolu, öğrencilerden hangi becerileri kazandıklarını, hangi konular üzerinde çalıştıklarını, neler öğrenmiş olduklarını ve neleri hala bilmedikleri gibi noktaları listelemelerini istemektir.

    Böyle bir çalışma sonunda, hem öğrenciler, hem de öğretmenler ölçeklerinin önemli noktaları yeterince kapsayıp kapsamadığını görebilirler
    ÖLÇEK OLUŞTURMA
    Ölçek hazırlama konusunda öğrencilerinizden yardım istemeden önce onlara, bir alt sınıfça hazırlanmış çoklu ortam projelerini gösterebilirsiniz. Eğer elinizde öğrencilerin ürettiği çoklu ortam projeleri yoksa, kendiniz birkaç tane üretebilir ya da kitle iletişim servislerinden yararlanabilirsiniz.
    Öğrencilerin pek çoğu, daha önce hiç böyle bir çoklu ortam proje raporu hazırlamamış olabilirler. Onlara, yapılan sunumların nelerini beğendiklerini, bunların nasıl daha iyi geliştirilebileceğini sorabilirsiniz. Önce daha yalın, temel niteliklerde olan örneklerle başlayın daha gelişmiş olanlarıyla devam edin. İyi hazırlanmış bir sunum çoğu zaman öyle çekicidir ki, onu bu denli hoş yapan niteliklerin neler olduğu gözden kaçabilir. Bu deneyim öğrencilerin kendi projelerini yapılandırmalarına ve geliştirmelerine yardımcı olur.
    Öğrencilerinizden sınıf gözlemlerini not etmelerini isteyin, onların izlenimlerini gözden geçirin, gruplar hâlinde sınıflandırın, yinelenmiş olanları çıkarın ve önceden hazırladığınız ölçekle öğrenci izlenimlerini kaynaştırın.
    Öğrencilerinizin, ölçeği gözden geçirerek ortak bir noktada buluşana dek düzeltmelerine fırsat verin. Bu, üzerinde uzlaşıya varılmış bir ölçek, onların projeleri ve sunumları için Önemli bir rehber olacaktır. Eğer öğrencileriniz değişiklikler önerirlerse, bunları tartışın ve yenisini hazırlayın.
     
  2. AHMET OKAN

    AHMET OKAN Çalışkan Üye Üye

    Katılım:
    1 Mart 2007
    Mesaj:
    623
    Alınan Beğeniler:
    3
    Ödül Puanları:
    18
    ELİNİZE SAĞLIK.
     
  3. HANNE

    HANNE Aktif Üye Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2008
    Mesaj:
    90
    Alınan Beğeniler:
    1
    Ödül Puanları:
    18
    teşekkürler
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş