ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM UYGULAMASI İÇİN ÖĞRETMENİN NİTELİKLERİ
Yeni program öğrenci merkezli,öğrenci öğrenciden öğrenir, öğrenmeyi öğrenme kavramlarını öngörmektedir.Eğitim ve öğretimi planlayan ve uygulayan öğretmenden beklenen davranışları sıralayabiliriz.
1-Eğitim örgütünde çalışanlar arası karşılıklı güven ve sağlıklı iletişime açık olmalıdır.
2-Sürekli gelişen ve değişen eğitim programlarını izlemeli kendini geliştirmelidir.
3-Etkili öğretmenlik modeli esaslarına sahip olmalıdır.
4-Öğrencileri ile sağlıklı ve olumlu ilişkiler geliştirmelidir.
5-Olumlu okul ve sınıf kültürü, örgüt içinde sıcak bir iklim oluşturulmasında gereken katkıyı sağlamalıdır.
6-Öğrencilerin öğrenmeleri konusunda sorumluluk bilincinde olmalıdır.
7-Her öğrenci öğrenir ilkesini ön planda tutmalıdır.
8-Tüm öğrencilerin fiziksel ve düşünsel gelişimlerini izlemeli,okulda mutlu olmalarına yönelik sosyal ilişkileri tesis etmelidir.
9-Programın öngördüğü eğitim hedeflerini yakalamak için, tüm öğrencileri etkinliklere katılımını sağlamalıdır.
10-Öğrencilerin günlük,proje,performans ödevlerini iyi değerlendirmeli,öğrencileri olumlu şekilde geliştirmek için geri bildirimler ve motivasyon verilmelidir.
11-Öğrencilerin öğrenme sürecinde öğrenmeden zevk almaları sağlamalıdır.
12-Öğrencilerin öğrenme profilleri farklı olacağı için,öğrenme süreçlerini çok iyi ayarlamalıdır.
13-Öğrencilerine eşit davranmalı,saygı ve sevgi içinde olmalıdır.
14-Okul ve sınıf kurallarını öğrencileri ile birlikte belirlemelidir.
15-Yaşamın gerçeklerini yaşanılanları sınıfa taşımalıdır.
16-Alanı ile ilgili gelişmeleri izlemeli,eğitimsel ve öğretimsel yayınları okumalıdır.
17-Öğrencilerin performanslarını gözlem formları ile değerlendirmelidir.
18-Öğrencilerde gözlenen olumsuz hareketleri,onları incitmeden şiddet uygulamadan rehberlik yapmalıdır.
19-Öğrenci velileri ile çok iyi ilişkiler kurabilmelidir.
20.Sınıfta öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri için daha fazla süre vermelidir.
21-Her bilgiyi değil öğrencinin yaşantısında kullanacak bilgileri derinlemesine vermelidir.
22-Okul içinde ve dışında düzenlenen eğitim seminerlerine mutlak katılmalıdır.
23-Eleştirel düşünmeyi,bireysel öğrenmeyi,bilgiye ulaşmanın yöntemlerini,kubaşık öğrenme etkili öğrenme yöntemlerini uygulama konusunda öğrencileri ile öğrenme ortaklığı oluşturmalıdır.Onları öğrenme konusunda yüreklendirmelidir.
24-Öğretmenlik mesleği, uzmanlık bir meslek olduğunu unutmamalıdır.
25-Paylaşımcı,yardımcı ve fedakar olmalıdır.
26-Bilgisayar kullanmayı öğrenmeli ve geliştirmelidir.
27-Görevini severek yapmalıdır.
28-Kurumsal kültür ve iklimine uygun davranışlar geliştirmelidir.
Yeni program öğrenci merkezli,öğrenci öğrenciden öğrenir, öğrenmeyi öğrenme kavramlarını öngörmektedir.Eğitim ve öğretimi planlayan ve uygulayan öğretmenden beklenen davranışları sıralayabiliriz.
1-Eğitim örgütünde çalışanlar arası karşılıklı güven ve sağlıklı iletişime açık olmalıdır.
2-Sürekli gelişen ve değişen eğitim programlarını izlemeli kendini geliştirmelidir.
3-Etkili öğretmenlik modeli esaslarına sahip olmalıdır.
4-Öğrencileri ile sağlıklı ve olumlu ilişkiler geliştirmelidir.
5-Olumlu okul ve sınıf kültürü, örgüt içinde sıcak bir iklim oluşturulmasında gereken katkıyı sağlamalıdır.
6-Öğrencilerin öğrenmeleri konusunda sorumluluk bilincinde olmalıdır.
7-Her öğrenci öğrenir ilkesini ön planda tutmalıdır.
8-Tüm öğrencilerin fiziksel ve düşünsel gelişimlerini izlemeli,okulda mutlu olmalarına yönelik sosyal ilişkileri tesis etmelidir.
9-Programın öngördüğü eğitim hedeflerini yakalamak için, tüm öğrencileri etkinliklere katılımını sağlamalıdır.
10-Öğrencilerin günlük,proje,performans ödevlerini iyi değerlendirmeli,öğrencileri olumlu şekilde geliştirmek için geri bildirimler ve motivasyon verilmelidir.
11-Öğrencilerin öğrenme sürecinde öğrenmeden zevk almaları sağlamalıdır.
12-Öğrencilerin öğrenme profilleri farklı olacağı için,öğrenme süreçlerini çok iyi ayarlamalıdır.
13-Öğrencilerine eşit davranmalı,saygı ve sevgi içinde olmalıdır.
14-Okul ve sınıf kurallarını öğrencileri ile birlikte belirlemelidir.
15-Yaşamın gerçeklerini yaşanılanları sınıfa taşımalıdır.
16-Alanı ile ilgili gelişmeleri izlemeli,eğitimsel ve öğretimsel yayınları okumalıdır.
17-Öğrencilerin performanslarını gözlem formları ile değerlendirmelidir.
18-Öğrencilerde gözlenen olumsuz hareketleri,onları incitmeden şiddet uygulamadan rehberlik yapmalıdır.
19-Öğrenci velileri ile çok iyi ilişkiler kurabilmelidir.
20.Sınıfta öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri için daha fazla süre vermelidir.
21-Her bilgiyi değil öğrencinin yaşantısında kullanacak bilgileri derinlemesine vermelidir.
22-Okul içinde ve dışında düzenlenen eğitim seminerlerine mutlak katılmalıdır.
23-Eleştirel düşünmeyi,bireysel öğrenmeyi,bilgiye ulaşmanın yöntemlerini,kubaşık öğrenme etkili öğrenme yöntemlerini uygulama konusunda öğrencileri ile öğrenme ortaklığı oluşturmalıdır.Onları öğrenme konusunda yüreklendirmelidir.
24-Öğretmenlik mesleği, uzmanlık bir meslek olduğunu unutmamalıdır.
25-Paylaşımcı,yardımcı ve fedakar olmalıdır.
26-Bilgisayar kullanmayı öğrenmeli ve geliştirmelidir.
27-Görevini severek yapmalıdır.
28-Kurumsal kültür ve iklimine uygun davranışlar geliştirmelidir.