KREDİ KARTI AİDATLARININ İADESİ HAKKINDA

erkanisanmaz

Site Yöneticisi
Yönetici
Admin
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
8,558
Puanları
683
Yaş
48
Konum
Denizli
Web sitesi
www.sosyalbilgiler.biz
Bankalar müşterilerinden "kart bedeli", "üyelik aidatı", "hesap işletim ücreti" adı altında haksız ve hukuksuz para almakta veya hesaplarından otomatik olarak kesmektedir. 4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Sözleşmedeki Haksız Şartlar” başlıklı 6. maddesine göre bankaların almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır. Bankaların müşterileriyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir.Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.

Ekte sunulan başvuru dilekçesi ile sahip olduğunuz kredi kartını veren bankaya yukarıda bahsedilen hususta yapılan ödemelerin iadesi için talepte bulunabilirsiniz. Başvuru sırasında evrak kayıt tarihi ve numarasını almayı unutmayınız. Şayet banka süresi içerisinde herhangi bir bildirim yapmaz ya da ödenmeyeceği şeklinde bir bildirim yaparsa; bağlı bulunduğunuz İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne elinizdeki evraklar ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir.







…………………………………. BANKASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE​



Bankanızın ……………………tarihinden beri ……………………………… nolu kredi kartı kullanıcısıyım. Bankanız tarafından hiçbir hizmet karşılığı olmaksızın, kredi kartı bedeli olarak yıllık …… YTL hesap dökümüme yansıtılmakta ve şahsımdan tahsil edilmektedir.

4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Sözleşmedeki Haksız Şartlar” başlıklı 6. maddesine göre bankanızın almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır. Her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. Bu sebeple haksız bir şart içeren sözleşmeler geçersizdir.

Yukarıda açıklanan nedenlerle hakkaniyet ve mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde bankanız tarafından şahsıma ait hesaptan kesilerek tahsil edilen ……. YTL kart bedelinin ve daha önce yine aynı nedenle kesilmiş olan geçmiş dönemlere ait kart bedellerinin, diğer haklarım saklı kalmak kaydı ile, en geç 7(yedi) gün içerisinde tarafıma iade edilmesini; bundan sonra da bahse konu kart ücretinin alınmamasını, aksi takdirde hakkınızda her türlü yasal yollara başvuracağımı ihtaren bildiririm.



Adres : Tarih :
Tel : Ad-Soyad :
Cep : İmza :
 
Üst