www.devo.com.tr adresinde öğretmenler gününe özel eğitim materyallerinde çeşitli indirimler vardır.

Merhaba Ziyaretçi

testkutusu

İnkılap tarihyi 7. Ünite Çalışma Kitabı Sorularının Cevapları

'Atatürkten Sonra Türkiye: İkinci Dünya Savaşı ve S' forumunda Performans tarafından 22 Şubat 2007 tarihinde açılan konu

  1. Performans

    Performans Çalışkan Üye Üye

    Katılım:
    26 Ocak 2007
    Mesaj:
    1,561
    Alınan Beğeniler:
    9
    Ödül Puanları:
    38
    Tc İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Çalışma Kitabı 7. Ünite 2. Dünya Savaşı ve Sonrası Cevapları
    7. ÜNİTE: ATATÜRK'TEN SONRA TÜRKİYE: İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE SONRASI


    ETKİNLİKLER
    PERFORMANS GÖREVİ
    1.İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE TÜRKİYE
    2.NASIL BİR DEMOKRASİ?
    3.İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ
    4.BİZ DE İMZALADIK
    5.SOĞUK SAVAŞ YILLARINDA TÜRKİYE
    6.NEREDEN NEREYE?
    7.İKİNCİ DÜNYA SAVAŞINDAN SONRA
    8.OLİNPİYATLAR VE TÜRKİYE
    9.RESİMLERLE ÖĞRENİYORUM
    10.ONLAR BİZİM İÇİN
    11.TÜRKİYE VE TEHDİTLER
    12.SSCBDEN SONRA
    13.KÖRFEZ SAVAŞLARI
    14.ENERJİ KAYNAKLARI
    15.KAYNAKLARIMIZ
    16.AVRUPA BİRLİĞİ GÜNCESİ
    ÖZ DEĞERLENDİRME
    1.İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE TÜRKİYE

    1. Aşağıda 1. sütunda verilen İkinci Dünya Savaşı’yla ilgili olay ve olguları 2. sütundaki ifadelerle eşleştiriniz.
    1. Sütun
    A. ABD’nin Japonya’ya atom bombası atması ( Savaşın süreci)

    B. Türkiye’ye savaşa katılması konusunda baskı yapılması (Savaşın süreci)

    C. Versay Antlaşması’nın Almanya için getirdiği olumsuzluklar ( Savaşın sebebi )

    D. Türkiye’nin denge siyaseti izlemesi (Savaşın süreci)

    E. ABD, İngiltere, SSCB devlet başkanlarının dünyanın durumunu Görüşmek üzerine toplanmaları (Savaşın sonucu )

    G. Almanya ve Japonya’nın mağlup olması (Savaşın sonucu )


    2. Yukarıda verilen İkinci Dünya Savaşı ile ilgili gelişmelerden hangileri Türkiye’yi daha çok etkilemiştir? Neden?

    3. Türkiye, savaşın başında savaşa dâhil olsaydı, savaşın Türkiye’ye etkileri nasıl olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.

    2. NASIL BİR DEMOKRASİ

    Aşağıdaki boşluklara demokrasinin gereklerini birer cümle ile ifade ediniz. Şekil altında yer alan soruları cevaplayınız.


    1. Demokratik hayatın gerçekleşmesi ile çok partili siyasi hayat arasındaki ilişki nedir?

    2.Milli iradenin tam olarak sağlanması için seçimler nasıl olmalıdır?

    3. Aşağıdaki durumları demokratik hayat açısından sakıncalarını boşluklara yazınız.

    Parlamentonun kapatılması

    Basın kontrol altında bulunması

    Temel hak ve özgürlüklerin sınırlandırılması
    3. İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİNİN GELİŞİMİ

    1. Türkiye’de İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra insan hak ve özgürlükleri alanında meydana gelen gelişmeleri araştırınız. Bu gelişmelerden seçtiğiniz üç örneği ve demokratik anlayışın gelişim sürecinin etkilerini aşağıdaki boşluklara yazınız. Etkinliğinizi yaparken öncelikle ders kitabınızın konuyla ilgili bölümlerinden faydalanınız. Sonra ansiklopedi, internet vb. kaynakları kullanınız. Büyüklerinizden de yardım alabilirsiniz.


    İnsan hak ve özgürlüklerinin gelişmesi ilgili örnekler Demokrasinin gelişim sürecine etkisi


    2. Duyarlı bir birey ve toplum olarak insan haklarının gelişimiyle ilgili neler yapabiliriz?

    A. Birey olarak

    B. Toplum olarak

    4. BİZ DE İMZALADIK

    Aşağıda verilen Avrupa İnsan Hakları Görüşmesine ait maddeleri okuyunuz. Soruları bu maddeleri göz önünde bulundurarak cevaplayınız.

    1. Demokrasinin bir toplumda var olabilmesi için bireylerin kendilerini özgürce ifade edebilmeleri neden önemlidir?

    2. Demokrasinin olmadığı toplumlarda bireylerin karşılaşabileceği sorunlar neler olabilir?

    3. 20 Mart 1950’de Roma’da imzalanan Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, 3 Eylül 1952’de yürürlüğe girdi. Türkiye bu sözleşmeyi 18 Mayıs 1954tarihinde imzaladı. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nde düşünce ve ifade özgürlüğüne yönelik yukarıdaki maddeleri göz önünde bulundurulursa Türkiye’de bu özgürlüğün demokrasinin gelişim sürecine etkileri hakkındaki düşüncelerinizi yazınız.


    5. SOĞUK SAVAŞ YILLARINDA TÜRKİYE

    A. Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz.

    Tabloyu dikkate alarak Soğuk Savaş yıllarında Türkiye’nin ABD’nin yanında yer almasını değerlendiriniz.

    B. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    1. Türkiye’nin Kore’ye asker göndermesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

    2. NATO’ya üye olması Türkiye’yi nasıl etkilemiştir?

    6. NEREDEN NEREYE?

    Aşağıdaki Cumhuriyetimizin ilk yıllardan günümüze çeşitli alanlardaki gelişmelere ait fotoğrafları görmektesiniz. Geçmişe ve günümüze ait fotoğrafları inceleyerek aralarındaki farkları altındaki boşluğa yazınız.


    7. İKİNCİ DÜNYA SAVAŞINDAN SONRA

    AŞAĞIDA 1950–2000 yılları arsında nüfus, sağlık, eğitim, ekonomi/iş gücü alanlarına yönelik tablolar verilmiştir.

    1. Yukarıdaki tabloya bakarak 1950–2008 yılları arsında Türkiye’deki nüfus grafiğini çiziniz.

    2. Türkiye’deki nüfus artışına etki eden faktörler hakkında tahminlerinizi kısaca yazınız.

    SAĞLIK
    1.Yukarıda, Türkiye’de 1950- 2000 yılları arasında sağlık alnındaki bir gelişmenin tablosu verilmiştir. Tabloya bakarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    *Hekim başına düşen nüfusun en fazla olduğu yıllar

    *Hekim başına düşen nüfusun en az olduğu yıllar

    *1960 ve daha sonraki yıllarda hekim başına düşen nüfusun azalmasının sebepleri hakkındaki tahminlerinizi yazınız.

    EĞİTİM
    1. Okuma- yazma oranı genel olarak nasıl bir değişim göstermektedir?

    2. Okuma-yazma oranında en fazla değişim hangi dönemde olmuştur?

    3. Ülkemizde eğitimin çağdaş düzeye gelmesi için neler yapılmalıdır? Açıklayınız.

    EKONOMİ/İŞ GÜCÜ


    1. Yukarıdaki tablo göz önüne alındığında Türkiye’de tarım alanındaki faaliyetlerde çalışanlar hakkında yıllara göre nasıl bir değişim gözlenmektedir?

    2. Yukarıdaki tablo göz önüne alındığında Türkiye’de sanayi alanında çalışanlar hakkında yıllara göre nasıl bir değişim gözlenmektedir?

    3. Yukarıdaki tabloyu göz önünde bulundurduğunuzda Türkiye’de hizmet sektöründe çalışanlar hakkında neler söyleyebilirsiniz?

    4. Yukarıdaki tabloyu kullanarak Türkiye’de tarın, sanayi ve hizmet alanlarında çalışanlar ile ilgili bir grafik çiziniz.

    8. OLİMPİYATLAR VE TÜRKİYE

    Aşağıda 1948, 1960 ve 2004 yıllarına ait olimpiyat oyunlarının genel durumu hakkında bilgiler ve katılımcılarla ilgili sayısal veriler verilmiştir. Bunları göz önünde bulundurarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    1. İkinci Dünya Savaşından sonra Türkiye’nin spor alanında yaptığı yatırımlar sonucunu yukarıdaki tabloları inceleyerek değerlendiriniz.

    2. 1948, 1960 ve2004 yılı olimpiyat oyunlarını göz önünde bulundurduğunuzda bayan sporcu sayısının yıllara göre dağılımında ne gibi değişiklikler göze çarpmaktadır? Bu durumun sebebi nedir?

    3. Aşağıdaki sözünü dikkate alarak Atatürk’ün spora bakış açısını değerlendiriniz.
    9. RESİMLE ÖĞRENİYORUZ

    1. Derste öğrendiklerinizi ve çeşitli kaynakları kullanarak İkinci Savaşı’ndan sonra Türkiye’de meydana gelen toplumsal, kültürel ve ekonomik değişmeleri değerlendiriniz. Değerlendirdiklerinizi yaparken sayfadaki afişleri de göz önünde bulundurunuz.

    a) Yukarıdaki afişlere baktığınızda eğitim hakkının toplumu ve bireyi ilgilendiren hangi yönünden bahsedilmiştir?

    b) Cumhuriyetle birlikte eğitim hayatındaki yenilik ve gelişmelerin, İkinci Dünya Savaşından sonra Türkiye’deki toplumsal, kültürel ve ekonomik gelişmelere etkisine olmuştur?

    2. Aşağıda 1945 ve 2007 yıllarına ait nüfus sayımı ile ilgili fotoğraf ve karikatür verilmiştir. Bunlara bakarak Türkiye’deki nüfus sayım sistemindeki değişimlerle ilgili neler söyleyebilirsiniz?

    3. Aşağıdaki film afişini inceleyiniz. Filmin çekildiği dönemin ekonomik, toplumsal ve kültürel yapısını da göz önünde bulundurarak içeriğini tahmin ediniz.


    10. ONLAR BİZİM İÇİN VAR

    Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğrafların altına Teşekkürler’nin hangi görev alanı ile ilişkili olduğunu yazınız. Bir fotoğraf altına birden fazla görev alanı yazabilirsiniz.

    11.TÜRKİYE VE TEHDİTLER
    1. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    a) Ülkemizin birlik ve bütünlüğüne yönelik tehditle nelerdir?

    b) Bu tehditlere karşı duyarlı bir vatandaş olarak neler yapabilirsiniz?

    2. Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde bulunan 10 Aralık 1889 tarihli bir belgeye göre


    a) Metinde bahsi geçen bazı ermeni memur ve tüccarlar neden böyle bir mektup yazmış olabilir?


    b) “1915 Olayları”yla ilgili olarak yukarıdaki belgeden hangi sonuçlara ulaşılabilir?

    c) Yukarıdaki örnekten yola çıkarak geçmişte yaşanan bir olayın incelenmesinde belgelerin önemi hakkında neler söylenebilir?


    12. SSCB’DEN SONRA

    1. Aşağıdaki haritada SSCB’nin dağılmasından sonra ortaya çıkan ülkelerinde yer aldığı harita verilmiştir. Bu ülkelerin isimlerini atlastan yararlanarak haritaya yazınız.

    2. SSCB’nin dağılmasının dünya etkileri hakkında neler söyleyebilirsiniz?

    3. SSCB’nin dağılmasın ülkemize etkilerini kısaca yazınız.

    4. Türkiye ve Rusya Federasyonu dışındaki devletler, Orta Asya Türk cumhuriyetiyle neden ilgilenmektedir? Düşüncelerinizi yazınız.

    13. KÖRFEZ SAVAŞLAR

    Aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    1. Birinci Körfez Savaşı Irak’la Kuveyt arasında rağmen başka hangi ülkeler savaştan etkilenmiştir.

    2. Körfez Savaşları’nın Türkiye’ye

    a. askeri etkiler nelerdir?

    b. ekonomik etkiler nelerdir?

    c. toplumsal etkileri nelerdir?

    d. siyasi etkileri nelerdir?

    14. ENERJİ KAYNAKLARI

    Türkiye’nin yakın çevresinde bulunan ve aşağıda adları verilen ülkeleri haritaya yerleştiriniz. Bu ülkelerin enerji kaynaklarını araştırarak harita üzerine kaynaklarının isimlerini yazınız.

    15. KAYNAKLARIMIZ.

    1. Ülkemiz yeraltı ve üstü kaynakları açısından zengin bir ülkedir. Aşağıda ülkemizin rezervleri açısından önem taşıyan bazı kaynaklarımız verilmiştir. Boş bırakılan yerlere, bunların kulanım alanları ve sizce başka hangi alanlarda kullanabileceğinizi yazın.
    Bu zenginlikleri kullanabilecekleri alanlarla ilgili bölümü doldururken hayal gücünüzü kullanınız.
    Yeraltı zenginlikleri Sıkça kullanılan alanlar Kullanılabileceğini tahmin ettiğimiz başka alanlar
    Bor

    Boraks

    Toryum

    Krom

    Petrol

    2. Dünyadaki su kaynakları giderek azalmaktadır. Türkiye’de su kaynaklarını verimli kullanma ve artırma konusunda neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi yazınız.

    16. AVRUPA BİRLİĞİ GÜNCESİ

    Yukarıdaki tarihlere bakarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    1. Türkiye’nin Avrupa birliğine üye olma girişimleri ve bu süreç hakkında neler düşünüyorsunuz?

    2. Ekonomik bir birlik olarak kurulan AB’nin genişleterek siyasi bir birlik haline dönüşmesinin sebepleri neler olabilir?
    1.bizde imzaladık
    Madde 9
    Düşünce, vicdan özgürlüğüne
    1.Herkes düşünce, vicdan ve din özgürlüğüne sahiptir. Bu hak, din veya inanç değiştirme özgürlüğü ille tek başına veya topluca, açıkça veya özel tarzda ibadet, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dini veya inancını açılamak özgürlüğünü de içerir.
    MADDE 10.
    İfade özgürlüğü
    1.herkes görüşlerini açıklama ve anlatım özgürlüğüne sahiptir. Bu hak, kanaat özgürlüğü ile kamu otoritelerinin mühadelesi ve ülke sınırları söz konusu olmaksızın haber veya fikir almak ve vermek özgürlüğünü de içerir. Bu madde, devletlerin radyo, televizyon ve sinema işletmelerini bir izin rejimine bağlı tutmalarına engel değildir.
    1.demokrasinin bir toplumda var olabilmesi için bireylerin kendilerini özgürce ifade edebilmeleri neden önemlidir?
    2.demokrasinin olmadığı toplumlarda bireylerin karşılaşabileceği sorunlar neler olabilir?
    3.20 Mart 1950’de Roma2da imzalanan Avrupa insan hakları sözleşmesi,3 Eylül 1952’de yürürlüğe girdi. Türkiye bu sözleşmeyi 18 Mayıs 1954 tarihinde imzaladı. Avrupa insan hakları sözleşmesinin düşünce ve ifade özgürlüğüne yönelik yukarıdaki maddeleri göz önünde bulundurulursa Türkiye’de bu özgürlüğün demokrasinin gelişim sürecine etkileri hakkındaki düşüncelerini yazınız.
    2.Türkiye ve tehditler
    1.ülkemizin birlikl bütünlüğüne yönelik tehditler nelerdir?
    2.bu tehditlere karşı bir vatandaş olarak neler yapabiliriz?
    3.başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde bulunan 10 aralık 1889 tarihli bir belgeye göre;
    “Bir kısım Ermenilerce ortaya çıkartılmaya çalışan anarşik olayların Ermenilerin büyük çoğunluğu tarafından desteklenmediğine ve kendilerinin eskiden olduğu gibi Osmanlı Devleti’nin sadık bir topluluğu olmaya devam edeceklerine” dair bazı ermeni memur ve tüccarlar mektup göndermiştir.
    A)Metinde bahsi geçen ermeni memur ve tüccarlar neden böyle bir mektup yazmış olabilir?
    B)”1915 olayları”yla ilgili yukarıdaki belgeden gangi sonuçlara ulaşabilir?
    c)yukarıdaki örnekten yola çıkarak geçmişte yaşanan bir olayın incelemesinde belgelerin önemli hakkında neler söylenebilir?
    3.körfez savaşları
    1.Birinci Körfez savaşı ırakla Kuveyt arasında olmasına rağmen başka hangi ülkeler savaştan etkilenmişlerdir?
    2.körfez savaşlarının Türkiye ye
    a)askeri etkileri nelerdir?
    b)ekonomik etkileri nelerdir?
    c)toplumsal etkileri nelerdir?
    d)siyasi etkileri nelerdir
    Sayfa 100

    1) Yaşama Hakkı - Seçme ve seçilme hakkı - çocuk hakları

    2) Gençlerin milliyetçiliği benimseyerek büyümeleri gerektiği , bunun sebebinin de onların yarının yetişkin bireyleri olacağını anlatıyor

    3)Sırayla

    Yasalarla haklarım güvence altındadır Örneğin; Çocuk Hakları
    Kişi hak ve hürriyetlerim güvence altındadır Örneğin;Okula gitmek
    Verdiğim kararlarda kimseye hesap vermek zorunda değilim
    İstediğim ülkeye, bölgeye yerleşebilirim , seyahat edebilirim
    Hangi dinden olduğumu rahatça söyleyebiliyorum
    Görüş ve fikirlerimi rahatça belirtiyorum
    İstediğim bilim dalıyla ilgilenebiliyorum
    Okula gidiyorum
    İstemediğim söyleşmeleri imzalamam
    Hak ve hürriyetlerim güvence altında olmadığında gerekli yerlere bu durumu bildiririm Örneğin;Aldığım top patlak ve aldığım yer bu topu değiştirmiyorsa dilekçe yazarım

    4)Başkalarının hak ve özgürlüklerinin sınırlarına girdiğim zaman

    5)İnsanları eşit kılmaz


    sayfa 101 cevapları

    kişi hak ve ödevleri
    haklar
    yaşama,düşünme ve ifade,özel hayatın gizliliği,kişi dokunulmazlığı,seyehat ve yerleşme
    ödevler
    askerlik yapma,kanunlara uyma

    sosyal ve ekonomik hak ve ödevler
    haklar
    konut dokunulmazlığı,çalışma,eğitim, sağlık,grev yapma,sendika kurma
    ödevler
    vergi erme,kanunlara uyma

    siyasi haklar ve ödevler
    haklar
    seçme ve seçilme,dilekçe
    ödevler
    oy kullanma,kanunlara uyma

    sayfa 102


    Madde 17 - Herkes, yasama, maddî ve manevî varlığını koruma ve geliştirme hakkına sahiptir


    Tıbbî zorunluluklar ve kanunda yazılı haller dışında, kişinin vücut bütünlüğüne dokunulamaz, rızası olmadan bilimsel ve tıbbî deneylere tâbi tutulamaz

    Kimseye işkence ve eziyet yapılamaz; kimse insan haysiyetiyle bağdaşmayan bir cezaya veya muameleye tâbi tutulamaz

    Madde 20 - Herkes, özel hayatına ve aile hayatına saygı gösterilmesini isteme hakkına sahiptir Özel hayatın ve aile hayatının gizliliğine dokunulamaz

    Adli soruşturma ve kovuşturmanın gerektirdiği istisnalar saklıdır

    Kanunun açıkça gösterdiği hallerde, usulüne göre verilmiş hakim kararı olmadıkça; gecikmesinde sakınca bulunan hallerde de kanunla yetkili kılınan merciin emri bulunmadıkça, kimsenin üstü, özel kağıtları ve eşyası aranamaz ve bunlara el konulamaz

    Madde 22 - Herkes, haberleşme hürriyetine sahiptir Haberleşmenin gizliliği esastır.

    Kanunun açıkça gösterdiği hallerde, usulüne göre verilmiş hakim kararı olmadıkça; gecikmesinde sakınca bulunan hallerde de kanunla yetkili kılınan merciin emri bulunmadıkça; haberleşme engellenemez ve gizliliğe dokunulamaz

    İstisnaların uygulanacağı kamu kurum ve kuruluşları kanunda belirtilir

    Madde 23 - Herkes, yerleşme ve seyahat hürriyetine sahiptir

    Yerleşme hürriyeti, suç işlemesini önlemek, sosyal ve ekonomik gelişmeyi sağlamak, sağlıklı ve düzenli kentleşmeyi gerçekleştirmek ve kamu mallarını korumak;

    Seyahat hürriyeti, suç soruşturma ve kovuşturması sebebiyle ve suç işlenmesini önlemek; Amaçlarıyla kanunla sınırlanabilir

    Vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ülkenin ekonomik durumu, vatandaşlık ödevi ada ceza soruşturması veya kovuşturması sebebiyle sınırlanabilir

    Vatandaş sınır dışı edilemez ve yurda girme hakkından yoksun bırakılamaz


    Madde 24- Herkes, vicdan, dini inanç ve kanaat hürriyetine sahiptir

    Din ve ahlak eğitim ve öğretimi devletin gözetim ve denetimi altında yapılır Din kültürü ve ahlak öğretimi ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır Bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerinde kanuni temsilcisinin talebine bağlıdır

    Madde 27 - Herkes, bilim ve sanatı serbestçe öğrenme ve öğretme, açıklama, yayma ve bu alanlarda her türlü araştırma hakkına sahiptir

    Yayma hakkı, Anayasanın 1 inci, 2 inci ve 3 üncü maddeleri hükümlerinin değiştirilmesini sağlamak amacıyla kullanılamaz

    Bu madde hükme yabancı yayınların ülkeye girmesi ve dağıtımının kanunla düzenlenmesine engel değildir

    Madde 33 - Herkes, önceden izin almaksızın dernek kurma hakkına sahiptir
    Dernek kurabilmek için kanunun gösterdiği bilgi ve belgelerin, kanunda belirtilen yetkili mercie verilmesi yeterlidir Bu bilgi ve belgelerin kanuna aykırılığının tespiti halinde yetkili merci, derneğin faaliyetinin durdurulması veya kapatılması için mahkemeye başvurur

    Hiç kimse bir derneğe üye olmaya ve dernekte üye kalmaya zorlanamaz Dernek kurma hürriyetinin kullanılmasında uygulanacak şekil, şart ve usuller kanunda gösterilir

    Madde 36 - Herkes, meşru vasıta ve yollardan faydalanmak süratiyle yargı mercileri önünde davacı veya davalı olarak iddia ve savunma hakkına sahiptir

    Hiçbir mahkeme, görev ve yetkisi içindeki davaya bakmaktan kaçınamaz


    Madde 42 - Kimse, eğitim ve öğretim haklarından yoksun bırakılamaz

    Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir ve düzenlenir


    Madde 48 - Herkes, dilediği alanda çalışma ve sözleşme hürriyetlerine sahiptir Özel teşebbüsler kurmak serbesttir

    Devlet, özel teşebbüslerin milli ekonominin gereklerine ve sosyal amaçlara uygun yürümesini, güvenlik ve kararlılık içinde çalışmasını sağlayacak tedbirleri alır

    Madde 49 - Çalışma, herkesin hakkı ve ödevidir

    Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları korumak, çalışmayı desteklemek ve işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak için gerekli tedbirleri alır

    sayfa 105

    1 cevabı: milli mücadele döneminde Türk milletinin yoksullularla mücadele etmiştir
    2 cevabı: Mustafa Kemal Atatürk, Milli Mücadele dönemi de milli birlik ve beraberliği sağlamak için
    3 cevabı: bir ülkede milli birlik ve beraberliğin sağlanamamış olması o ülkede dayanışmanın olmadığına demokrasinin yapılmaması gibi sorunlara yol açar

    sayfa 106

    Milliyetçilik İlkesi;

    Atatürk İlkeleri arasında son derece önemli bir ilke olan milliyetçilik, akilcilik, gerçekçilik, barışçılık ve cumhuriyetçilik ilkeleriyle bütünleşen ve bu ilkelerle çelişen yorumlara kapalı bir ilkedir
    Slogan;

    milliyetçi olmayan bir devlet yok olmaya mahkumdur
    devleti devlet yapan milliyetçiliğidir

    Milli Birlik ve Beraberlik;
    “Millî birlik ve beraberlik”, Türk İnkılâbının temel ilkelerinden biridir Milliyetçilikle, millî egemenlikle ve millî bağımsızlıkla çok yakından ilgilidir

    Atatürklün toplayıcı ve birleştirici, kaynaştırıcı milliyetçilik anlayışı, millî birlik ve beraberlik olarak ifadesini bulur
    Slogan bulamadım


    “Bir yurdun en değerli varlığı, yurttaşlar arasında millî birlik, iyi geçinme ve çalışkanlık duygu ve kabiliyetlerinin olgunluğudur Millet varlığını korumak için bütün yurttaşların canlarını ve her şeylerini derhal ortaya koymaya karar vermiş olmaları, bir milletin en yenilmez silâhı ve korunma vasıtasıdır Bu sebeple, Türk milletinin idaresinde ve korunmasında, millî birlik, millî duygu, millî kültür en yüksekte göz diktiğimiz idealdir”
    Atatürk’ün yukarıdaki sözünden yola çıkarak günümüzde milli birlik ve beraberliğin önemini açıklayınız

    sayfa 107 cevapları

    1 soru
    a-1-7-roman rakamıyla bir
    2 soru
    d-4-roman rakamıyla iki
    3 soru
    b-2-3-6-roman rakamıyla altı
    4 soru
    b-2-3-roman rakamıyla altı
    5 soru
    2-3-4-6-9-roman rakamıyla iki,dört,altı
    6 soru
    c-12-8-roman rakamıyla beş

    SAYFA 109

    1. bolum:
    1 = inkılap= kavramların hepsi
    2= din ve vicdan hürriyeti= tekke ve zaviyelerin kapatılması.
    3= çağdaşlık= kılık kıyafet, Türk medeni kanunu,tevhidi - i tedrisat , tekke ve zaviyeler...
    4= akılcılık ve bilimsellik= tekke ve zaviyelerin kapatılması, tevhidi i tedrisat kanunu...

    2. bolum:
    eşitlik= kadınların da oy kullanması. evlenme boşanma hakkına sahip olmaları vs.. gibi.
    din ve vicdan özgürlüğü= belki örnek sayılmaz ama dinde zorlama yoktur. herkes istediği dini seçmekte özgürdür.
    çağdaşlık= günümüzde medreseler kapatılıp çağdaş eğitim veren okullar açılmıştır. şapka, kılık kıyafet kanunu vb. kanunlar çıkarılmıştır.
    her alanda aklın ve bilimin üstünlüğü= bilim adamlarının çalışmalarına önem verilmiştir. çağdaşlaşmada akıl ve bilim ön planda tutulmuştur. vs.
    sayfa 116
    cumhuriyetçilik= demokrasinin gelmesi
    milliyetçilik= milli birlik ve beraberlik
    halkçılık= üstünlük ortadan kalkmıştır eşitlik sağlanmıştır
    devletçilik= ekonomik,sosyal ve kültürel değerlerin devlet eli ile yapılmas
    laiklik= din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması
    2. NASIL BiR DEMOKRASi?
    Aşağıdaki boşluklara demokrasinin gereklerini birer cümle ile ifade ediniz. Şekil altında yer alan soruları cevaplayınız.

    1. Demokratik hayatın gerçekleşmesi ile çok partili siyasi hayat arasındaki ilişki nedir?
    Demokratik hayata geçince çok partili siyasi hayatada geçilmiş oldu.

    2. Millî iradenin tam olarak sağlanması için seçimler nasıl olmalıdır?

    Baskı altında kalmadan kişinin sadece kendi iradesiyle seçim yapılması lağzım…

    3. Aşağıdaki durumların demokratik hayat açısından sakıncalarını boşluklara yazınız.
    Temel hak ve özgürlüklerin sınırlandırılması: EŞİTSİZLİK VE ADELETSİZLİK OLUR.

    130

    3. iNSAN HAKLARI VE DEMOKRASiNiN GELİŞİMİ
    1. Türkiye’de ikinci Dünya Savaşı’ndan sonra insan hak ve özgürlükleri alanında meydana gelen gelişmeleri araştırınız. Bu gelişmelerden seçtiğiniz üç örneği ve demokratik anlayışın gelişim sürecine etkilerini aşağıdaki boflluklara yazınız. Etkinliğinizi yaparken öncelikle ders kitabınızın konuyla ilgili bölümlerinden faydalanınız. Sonra ansiklopedi, internet vb. kaynakları kullanınız. Büyüklerinizden de yardım alabilirsiniz.

    İnsan Hak ve Özgürlüklerinin Gelişimiyle ilgili Örnekler

    Demokrasinin Gelişim Sürecine Etkisi


    KADINLARA SEÇME VE SEÇİLME HAKKI TANINMASI


    BU SAYEDE KADIN VE ERKEK EŞİTLİĞİ SAĞLANMIŞTIR.KADINLARDA DEMOKROSİDEN FAYDALANMIŞTIR.


    A

    TBMM’NİN AÇILMASI


    MİLLETİN BİR MECLİSİ OLUCAK VE BÖYLECE DEMOKRATİK BİR BİÇİMDE ÜLKE YÖNETİLECEK.
    B

    YENİ YASALARIN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ


    HAKLAR YASAYLA KORUNACAK.

    C

    2. Duyarlı bir birey ve toplum olarak insan haklarının gelişimiyle ilgili neler yapabiliriz?


    İnsan haklarına saygılı olarak yeni nesillerinde bizi örnek almasını sağlayabiliriz.

    4.BiZ DE iMZALADIK
    Aşağıda verilen Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’ne ait maddeleri okuyunuz. Soruları bu maddeleri göz önünde bulundurarak cevaplayınız.

    Madde 9
    Düşünce, vicdan ve din özgürlüğü
    1. Herkes düflünce, vicdan ve din özgürlü¤üne sahiptir. Bu hak, din veya inanç de¤ifltirme özgürlü¤ü ile tek bafl›na veya topluca, aç›kça veya özel tarzda ibadet, öğretim, uygulama ve ayin yapmak suretiyle dinini veya inancın açklama özgürlüünü de içerir.


    Madde 10 İfade özgürlüğü
    1. Herkes görüfllerini açklama ve anlat›m özgürlü¤üne sahiptir. Bu hak, kanaat özgürlü¤ü ile kamu otoritelerinin müdahalesi ve ülke s›n›rlar› söz konusu olmaksızın haber veya fikir almak ve vermek özgürlü¤ünü de içerir. Bu madde, devletlerin radyo, televizyon ve sinema iflletmelerini bir izin rejimine bağlı tutmalarına engel değildir.


    1.Demokrasinin bir toplumda var olabilmesi için bireylerin kendilerini özgürce ifade edebilmeleri neden önemlidir?
    ÇÜNKÜ DEMOKROSİ ZATEN ÖZGÜRLÜK DEMEKTİR BAŞKASININ ÖZGÜRLÜĞÜNÜ KISITLAYARAK DEMOKROSİYİ ELDE EDEMEYİZ.


    2.Demokrasinin olmad›¤› toplumlarda bireylerin karfl›laflabilece¤i sorunlar neler olabilir?
    SAĞLIK,EĞİTİM,EKONOMİ KISACASI HER ALANDA SORUN YAŞARLAR.

    3.20 Mart 1950’de Roma’da imzalanan Avrupa ‹nsan Haklar› Sözleflmesi, 3 Eylül 1952’de yürürlü¤e girdi.
    Türkiye bu sözleflmeyi 18 May›s 1954 tarihinde imzalad›. Avrupa ‹nsan Haklar› Sözleflmesi’nin düflünce ve ifade
    özgürlü¤üne yönelik yukar›daki maddeleri göz önünde bulundurulursa Türkiye’de bu özgürlü¤ün demokrasinin

    geliflim sürecine etkileri hakk›ndaki düflüncelerinizi yazınız.

    TÜRKİYE’DEKİ DEMOKROSİNİN GELİŞMESİNDE BU ÖZGÜRLÜĞÜNÜN ETKİSİ ÇOK BÜYÜK.
    5. SOĞUK SAVAŞI YILLARINDA TÜRKİYE
    A. Aşağıdaki tabloyu inceleyiniz.

    ABD SSCB
    Siyasi Hükümetlerin seçimle ifl bafl›na geldi¤i demokrasi uygulanmaktayd›. Devletin idaresi ve tüm birimleri tek partinin kontrolündeydi.
    Ekonomik Serbest piyasa ekonomisi benimsenmifl ve özel sektör ön plana ç›km›flt›. Ekonomi tümüyle devletin kontrolü altındaydı.
    Tabloyu dikkate alarak Soğuk Savaş yıllarında Türkiye’nin ABD’nin yanında yer almasını değerlendiriniz.

    B. Aşağıdaki sorular› cevaplay›n›z.
    1. Türkiye’nin Kore’ye asker göndermesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

    2. NATO’ya üye olması Türkiye’yi nasıl etkilemiş olabilir?

    6. NEREDEN NEREYE?
    Aşağıda Cumhuriyetimizin ilk yıllarından günümüze çeşitli alanlardaki gelişmelere ait fotoğrafları görmektesiniz. Geçmişle ve günümüze ait fotoğrafları inceleyerek aralarındaki farkları altlarındaki boşluğa yazınız.

    Sayfa:134

    7. İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI’NDAN SONRA


    Aşağıda 1950-2000 y›llar› aras›nda nüfus, sağlık, eğitim, ekonomi/iş gücü alanlarına yönelik tablolar
    verilmiştir.
    fl NÜFUS

    1950 1960 1970 1980 1990 2000 2008

    21.000.000 28.000.000 36.000.000 45.000.000 57.000.000 68.000.000 71.517.100

    (Rakamlar yaklaşık değerler verilmiştir.) Kaynak: TÜ‹K
    1. Yukarıdaki tabloya bakarak 1950-2008 yılları arasında Türkiye’deki nüfus grafiğini çiziniz.
    Nüfus (milyon)
    70 -
    60 -
    50 -
    40 -
    30 -
    20 -
    10 -
    Yıllar
    1950 1960 1970 1980 1990 2000
    2. Türkiye’deki nüfus artışlarına etki eden faktörler hakkında tahminlerinizi kısaca yazınız.



    SAĞLIK
    YIL 1950 1960 1970 1980 1990 2000 2006
    Hekim bafl›na düflen nüfus 6.936 3.379 2.572 1.642 1.115 834 637
    Kaynak: TÜİK 1. Yukarıda, Türkiye’de 1950-2000 yılları arasında sağlık alanındaki bir gelişmenin tablosu verilmiştir. Tabloya bakarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


    • Hekim başına düşen nüfusun en fazla olduğu yıllar
    • Hekim başına düşen nüfusun en az olduğu yıllar
    • 1960 ve daha sonraki yıllarda hekim başına düşen nüfusun azalmasının sebepleri hakkındaki tahminlerinizi yazınız.


    Sayfa:135

    EĞİTİM

    Kaynak: D‹E, 2000.

    1 ve 2. sorular› yandaki grafi¤e göre cevaplay›n›z.
    1Okuma-yazma oranı genel olarak nasıl bir değişim
    göstermektedir?


    2Okuma-yazma oranında en fazla değişim hangi
    dönemde olmuştur?

    3. Ülkemizde eğitimin çağdaş düzeye gelmesi için neler yapılmaktadır? Açıklayınız.


    EKONOMi/ GÜCÜ

    istihdamın (iş gücünün) ekonomik YIL 1950 1960 1970 1980 1990 2000 2008

    TARIM %85 %75 %64 %54 %48 %35 %25
    faaliyetlere
    göre
    dağılımı SANAYİ %6 %8 %11 %14 %16 %18 %20

    HİZMET SEKTÖRÜ %9 %17 %24 %31 %37 %47 %50
    Kaynak:TÜİK
    1. Yukarıdaki tablo göz önüne alındığında Türkiye’de tarım alanındaki faaliyetlerde çalışanlar hakkında yıllara göre nasıl bir değişim gözlenmektedir?
    2. Yukarıdaki tablo göz önüne alındığında Türkiye’de sanayi alanında çalışanlar hakkında yıllara göre nasıl bir değişim gözlenmektedir?
    3. Yukarıdaki tabloyu göz önünde bulundurduğunuzda Türkiye’de hizmet sektöründe çalışanlar hakkında neler söyleyebilirsiniz?
    4. Yukarıdaki tabloyu kullanarak Türkiye’de tarım, sanayi ve hizmet alanlarında çalışanlar ile ilgili bir grafik çiziniz. (Grafiğinizde, her bir alan için farklı bir renk kullanınız.)
    %
    Sektörlere göre çalışanlar


    8. OLiMPiYATLAR VE TÜRKiYE
    , 14. Londra Olimpiyat Oyunlar› (1948),
    İkinci Dünya Savaşı sonrası ilk olimpiyat 27 Temmuz-14 Ağustos 1948 tarihlerinde ingiltere’nin baflkenti Londra’da yapıldı. ikinci Dünya Savaşı’na neden olan Almanya, italya ve Japonya olimpiyatlara alınmad›. Türkiye, futbol, atletizm, binicilik, bisiklet, eskrim, serbest güreş, greko-romen güreş dallarında yarıştı. Millî futbol takımımız beşinci oldu. Ülkelerin madalya sıralamasında Türkiye 7. sırada yer almıştır. Bu madalyalar ile Türkiye sesini, dünya spor çevrelerine de duyurdu.
    Afla¤›da 1948, 1960 ve 2004 yıllarına ait olimpiyat oyunlarının genel durumu hakkında bilgiler ve katılımcılarla ilgili sayısal veriler verilmifltir. Bunları göz önünde bulundurarak aşağıdaki sorular cevaplayınız.

    Katılan Ülke Sayısı Kat›lan Sporcu Sayısı Türkiye’den Katılan Sporcu Sayısı Kazanılan
    Madalya
    sayısı
    Bayan Bay Bayan Bay 12
    59 390 3714 1 66

    17. Roma Olimpiyat Oyunlar› (1960)
    25 Ağustos-11 Eylül tarihleri arasında İtalya’nın başkenti Roma’da düzenlenmiştir. 83 ülkeden 611’i bayan, toplam 5338 sporcu katıldı. Türkiye, atletizm, binicilik, güreş, yelkencilik, yüzme ve futbol dallar›nda 55 sporcuyla yarıştı. Ülkemiz, yedi altın ve iki gümüş madalya ile olimpiyat altıncısı oldu.

    Katılan Ülke Sayısı Katılan Sporcu Sayısı Türkiye’den Kat›lan Sporcu Sayısı Kazanılan
    Madalya
    sayısı

    Bayan Bay Bayan Bay 9
    83 611 4727 3 52 J
    128. Atina Olimpiyat Oyunları (2004)
    Katılan Ülke Sayısı Katılan Sporcu Sayısı Türkiye’den Katılan Sporcu Sayısı Kazanılan
    Madalya
    sayısı

    Bayan Bay Bayan Bay 10
    201 4309 6259 21 45

    Olimpiyat oyunları, 13-29 Ağustos 2004 tarihlerinde Yunanistan’ın başkenti Atina’da yapıldı. Türkiye, atcılık, atletizm, boks, güreş, judo, halter, okçuluk, tekvando yüzme, yelken dallarında yarıştı. Ülkelerin madalya sıralamasında Türkiye 22. sırada yer almıştır.
    1.İkinci Dünya Savaş’ndan sonra Türkiye’nin spor alanında yaptığı yatırımların sonucunu yukarıdaki tabloları inceleyerek değerlendiriniz.
    2.1948, 1960 ve 2004 yılı olimpiyat oyunlarını göz önünde bulundurduğunuzda bayan sporcu sayısının yıllara göre dağılımında ne gibi değişiklikler göze çarpmaktadır? Bu durumun sebebi ne olabilir?

    3. Aşağıdaki sözünü dikkate alarak Atatürk’ün spora bakış açısını değerlendiriniz.
    “Türk sporculuğu, uluslararası alanda layık olduğu yerini alacaktır. O zaman Türk sporculuğu memleket ve millet yaşamında etkili olduğu kadar, biraz da uygarlık ve belki de benim tahminimden fazla bir uygarlık belirtisi olacaktır. (Utkan Kocatürk, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, s.410)

    Sayfa:137

    9. RESİMLERLE ÖĞRENİYORUM
    1. Derste öğrendiklerinizi ve çeşitli kaynakları kullanarak ikinci Dünya Savaşı’ndan sonra Türkiye’de meydana gelen toplumsal, kültürel ve ekonomik gelişimleri değerlendiriniz. Değerlendirmelerinizi yaparken sayfadaki afişleri de göz önünde bulundurunuz.


    a) Yukarıdaki afişlere baktığınızda, eğitim hakkının toplumu ve bireyi ilgilendiren hangi yönünden bahsedilebilir?


    b) Cumhuriyetle birlikte eğitim hayatındaki yenilik ve gelişmelerin, ikinci Dünya Savaşlarından sonra Türkiye’deki toplumsal, kültürel ve ekonomik gelişmelere etkisi ne olmuştur?


    2. Afla¤›da 1945 ve 2007 y›llar›na ait nüfus sayımı ile ilgili fotoğraf ve karikatürverilmiştir. Bunlara bakarak Türkiye’deki nüfus sayım sistemindeki değişimlerle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
    2007


    3. Aşağıdaki film afişini inceleyiniz. Filmin çekildiği dönemin ekonomik, toplumsal ve kültürel yapısını da göz önünde bulundurarak içeri¤ini tahmin ediniz.


    Ayrılık, 1958.

    Sayfa:138

    10. ONLAR BiZiM iÇiN VAR
    Aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğrafların altına Teşekkürler’nın hangi görev alanı ile ilişkili olduğunu yazınız. Bir fotoğraf altına birden fazla görev alanı yazabilirsiniz.

    Teşekkürler’ NIN GÖREVLER‹
    • Huzur ve Güvenliği Sağlama
    • Doğal Afetlerde Halka Yardım
    • Okuma Yazma Kursları
    • Sağlık Hizmetleri
    • Savunma Sanayi
    • Meslek Kazandırma
    • Çevre Sağlığı Ağaçlandırma ve Erozyonla Mücadele
    • Köy Destek Uygulamaları

    Sayfa: 139

    11. TÜRKİYE VE TEHDİTLER
    1. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
    a) Ülkemizin birlik ve bütünlüğüne yönelik tehditler nelerdir?
    b) Bu tehditlere karşı duyarlı bir vatandaş olarak neler yapabiliriz?
    2. Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nde bulunan 10 Aralık 1889 tarihli bir belgeye göre;
    “Bir kısım Ermenilerce ortaya çıkartılmaya çalışılan anarşik olayların Ermenilerin büyük çoğunluğu tarafından desteklenmediğine ve kendilerinin eskiden olduğu gibi Osmanlı Devleti’nin sadık bir topluluğu olmaya devam edeceklerine” dair bazı Ermeni memur ve tüccarlar mektup göndermiştir.
    a) Metinde bahsi geçen bazı Ermeni memur ve tüccarlar neden böyle bir mektup yazmış olabilirler?

    b) “1915 Olayları”yla ilgili olarak yukarıdaki belgeden hangi sonuçlara ulaşılabilir?
    c) Yukarıdaki örnekten yola çıkarak geçmişte yaşanan bir olayın incelenmesinde belgelerin önemi hakkında neler söylenebilir?
    140

    12. SSCB’DEN SONRA
    1. Aşağıdaki haritada SSCB’nin dağılmasından sonra ortaya çıkan ülkelerin de yer aldığı harita verilmiştir. Bu ülkelerin isimlerini atlastan yararlanarak haritaya yazınız.

    2. SSCB’nin dağılmasının dünyaya etkileri hakkında neler söyleyebilirsiniz?

    3. SSCB’nin dağılmasının ülkemize etkilerini kısaca açıklayınız.

    4. Türkiye ve Rusya Federasyonu dışındaki devletler, Orta Asya Türk cumhuriyetleriyle neden ilgilenmektedirler?
    Düşüncelerinizi yazınız.


    Sayfa: 141

    13. KÖRFEZ SAVAŞLARI
    Aflağıdaki soruları cevaplayınız.
    1. Birinci Körfez Savaşı Irak’la Kuveyt arasında olmasına rağmen başka hangi ülkeler savaştan etkilenmişlerdir?
    2. Körfez Savaşları’nın Türkiye’ye



    a) askerî etkileri nelerdir?


    b) ekonomik etkileri nelerdir?



    c) toplumsal etkileri nelerdir?


    d) siyasi etkileri nelerdir?

    Ayrıca Bakınız
    • Tc İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Çalışma Kitabı 3. Ünite Ya İstiklal Ya Ölüm Cevapları
    • Tc İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Çalışma Kitabı 2. Ünite Milli Uyanış Yurdumuzun İşaline Tepkiler Cevapları
    • Tc İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Çalışma Kitabı 1. Ünite Bir Kahraman Doğuyor Cevapları
    • 8. Sınıf İnkılap Tarihi Çalışma Kitabı Sayfa:37-43-44-45-46-48- Cevapları
    • İnkılap Tarihi Çalışma Kitabı Cevapları: Sayfa:27-29-32-33-34-35
    • Tc İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa: 15-16-18
    Kurtuluş Savaşı haritaları
    Tc inkılap Tarihi ve Atatürkçülük Sorular
    Osmanlı imparatorluğu Haritaları
    1.Dünya Savaşı Haritaları
    Flash Eğitici Oyunlar
    Tc inkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konuları
    Tc İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Performans Ödevi
    Kpss Tc inkılap Tarihi ve Atatürkçülük
    Tc İnkılap Tarihi SBS hazırlık Genel Tekrar Konu Testleri ve Cevapları
    142

    14. ENERJİ KAYNAKLARI
    Türkiye’nin yakın çevresinde bulunan ve aşağıda adları verilen ülkeleri haritaya yerleştiriniz. Bu ülkelerin enerji kaynaklarını araştırarak harita üzerine kaynakların isimlerini yazınız.
    Yunanistan, Bulgaristan, Romanya, Moldova, Ukrayna, Rusya Federasyonu, Gürcistan, Ermenistan, Azerbaycan, Özbekistan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan, Suriye, Ürdün, Irak, İran, Suudi Arabistan, Kuveyt.


    15. KAYNAKLARIMIZ
    1. Ülkemiz yer altı ve yer üstü kaynakları açısından zengin bir ülkedir. Aşağıda ülkemizde rezervleri açısından önem taşıyan bazı kaynaklarımız verilmiştir. Bofl bırakılan yerlere, bunların kullanım alanları ve sizce başka hangi alanlarda kullanılabileceğini yazınız. Bu zenginliklerin kullanılabilecekleri alanlarla ilgili bölümü doldururken hayal gücünüzü kullan›n›z.


    Sıkça Kullan›lan Alanlar Kullanılabileceğini Tahmin Ettiğiniz Başka Alanlar


    2. Dünyadaki su kaynakları giderek azalmaktadır. Türkiye’de su kaynaklarını verimli kullanma ve artırma konusunda neler yapılabilir? Düşüncelerinizi yazınız.


    Sayfa: 143

    16. AVRUPA BİRLĞİ GÜNCESİ

    25 Mart 1957
    8 Haziran 1959
    31 Temmuz 1959
    11 Eylül 1959
    1-2 Mart 1960
    27 May›s 1960
    9 Temmuz 1961
    12 Eylül 1963
    1 Temmuz1967 10-11 Mart 1975 1 Ocak 1981 14 Nisan 1987 4 Temmuz 1990
    7 Şubat 1992
    18 Mart 1992
    25 Kas›m 1992
    1 Ocak 1995
    1 Ocak 1996 11-12 Aral›k 1999
    8 Mart 2001
    1 May›s 2004 3 Ekim 2005 1 Ocak 2007
    Yukarıdaki tarihlere

    : Avrupa Ekonomik Topluluğu (AET) 6 üye ile kuruldu.
    : Yunanistan Avrupa Ekonomik Topluluğu’na ortak üyelik başvurusunda bulundu.
    : Türkiye AET’ye ortak üyelik için başvurdu.
    : AET Bakanlar Konseyi Ankara ve Atina’nın ortaklık başvurularını kabul etti.
    : AET Yunanistan ile resmî ortaklık müzakerelerine başlamayı kabul etti.
    : Türkiye-AET ilişkileri donduruldu.
    : Yunanistan - AET ortaklık Antlaşması Atina’da imzalandı.
    : Türkiye’yi AET ile Gümrük Birliği’ne götürecek antlaşma imzalandı.
    : AET, Avrupa Topluluğu (AT) adını aldı.
    : Yunanistan AT’ye tam üyelik için başvurdu.
    : Yunanistan’ın tam üyeliği başladı.
    : Türkiye AT’ye tam üyelik için başvurdu.
    : Kıbrıs Rum Kesimi tam üyelik başvurusunda bulundu.
    : Avrupa Topluluğu adı Avrupa Birliği (AB) adını aldı.
    : Finlandiya tam üyelik başvurusunda bulundu.
    : Norveç tam üyelik başvurusunda bulundu.
    : İsveç, Finlandiya ve Avusturya AB’ye üye oldu. (Üye sayısı 15 oldu.)
    : Türkiye - AB Gümrük Birliği fiilen başladı.
    : Avrupa Konseyi Zirve Toplantısı’nda Türkiye’ye adaylık statüsü tanındı.
    : AB Bakanlar Konseyi, Türkiye için Katılım Ortaklığı Belgesi’ni kabul etti.
    : 10 yeni ülke AB’ye tam üye oldu.
    : AB, Türkiye ile tam üyelik müzakerelerini başlattı.
    : Bulgaristan ve Romanya AB üyesi oldu.

    x
    bakarak aşağıdaki soruları cevaplayın.

    1. Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üye olma girişimleri ve bu süreç hakkında neler düşünüyorsunuz?

    2. Ekonomik bir birlik olarak kurulan AB’nin genişleyerek siyasi bir birlik hâline dönüşmesinin sebepleri neler olabilir?
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş