İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Hikâyeye Yönelik Öğretmen Görüşleri
Ahmet ŞİMŞEK
G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü
Araştırma Görevlisi
ÖZET
Bu araştırmada, ilköğretim Sosyal Bilgiler dersini yürüten öğretmenlerin tarihsel hikâyeye yönelik tutumları, çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla; 2002-2003 öğretim yılında, Kırşehir ili merkez ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler dersini yürüten 35 öğretmene tutum ölçeği uygulanmıştır. Öğretmenlerin tarihsel hikâyeye yönelik düşünceleri; cinsiyet, kıdem (meslekte hizmet yılı), asıl branş, süreli yayın takip etme ve kitap okuma değişkenlerine göre ele alınmıştır. Elde edilen bulguların çözümlenmesinde “t testi” ve “anova testleri” kullanılmıştır. Araştırma sonunda, Sosyal Bilgiler dersini yürüten öğretmenlerin tarihsel hikâyeye yönelik tutumlarının yüksek derecede olumlu olduğu bulgulanmıştır.
Bu bildiri 15-18 Ekim 2003 tarihinde, Antalya’da Gazi Üniversitesi’nin düzenlediği XII. Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuştur.
tıklayınız
Ahmet ŞİMŞEK
G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü
Araştırma Görevlisi
ÖZET
Bu araştırmada, ilköğretim Sosyal Bilgiler dersini yürüten öğretmenlerin tarihsel hikâyeye yönelik tutumları, çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla; 2002-2003 öğretim yılında, Kırşehir ili merkez ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler dersini yürüten 35 öğretmene tutum ölçeği uygulanmıştır. Öğretmenlerin tarihsel hikâyeye yönelik düşünceleri; cinsiyet, kıdem (meslekte hizmet yılı), asıl branş, süreli yayın takip etme ve kitap okuma değişkenlerine göre ele alınmıştır. Elde edilen bulguların çözümlenmesinde “t testi” ve “anova testleri” kullanılmıştır. Araştırma sonunda, Sosyal Bilgiler dersini yürüten öğretmenlerin tarihsel hikâyeye yönelik tutumlarının yüksek derecede olumlu olduğu bulgulanmıştır.
Bu bildiri 15-18 Ekim 2003 tarihinde, Antalya’da Gazi Üniversitesi’nin düzenlediği XII. Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuştur.
tıklayınız