EYLÜL DÖNEMİ MESLEKİ ÇALIŞMALAR

ilhan79

Üye
Üye
Katılım
12 Şub 2008
Mesajlar
34
Puanları
6
Konum
izmir
2011–2012 eğitim öğretim yılı Eylül döneminde uygulanacak Mesleki Çalışmalara ilişkin yazı yayımlanmıştır.

2011–2012 eğitim öğretim yılı Eylül dönemine ait Mesleki Çalışmalar 05–16 Eylül 2011 tarihleri arasında yapılacaktır.

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Müdürlüğünün 17/09/2010 tarihli, 58361 sayılı ve “Meslekî Çalışmalar” konulu yazılarında; “Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmelik ve 2011/30 nolu Genelge doğrultusunda 2011–2012 eğitim öğretim yılı dönemi meslekî çalışmaları 5–16 Eylül 2011 tarihleri arasında yapılacaktır.

Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 98'inci maddesinde sayılan konularla birlikte eğitim öğretim yılına hazırlık amacıyla 5 -16 Eylül 2011 tarihleri arasında aşağıdaki çalışmaların da yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.

Bu bağlamda;

1.Okul ortamında karşılaşılan ve tespit edilen sorunların değerlendirilerek çözümüne yönelik tedbirlerin yönetici ve öğretmenlerimizce alınması ve gerektiğinde görev paylaşımının sağlanması,

2.Velilerin okula ve eğitim sürecine aktif olarak katılımlarını sağlamak amacıyla (veli bilgilendirme toplantıları, okul web sayfasının öğrenci ve velileri bilgilendirmeye yönelik geliştirilmesi, geçen öğretim yılında öğrencilerin genel durumu değerlendirilerek uygun görülen öğrencilerin velileriyle rehber öğretmen eşliğinde görüşülmesi vb.) yönetici-öğretmen işbirliğinde yapılan uygulamaların geliştirilerek devam ettirilmesi,

3.Her öğretmenin sorumluluğunda bulunan öğrenciye ait bilgilerin (genel bilgiler, özel bilgiler, resim durumu, ailenin gelir durumu, velisi, yabancı dili, nüfus bilgileri, anne baba bilgileri vs.) güncellenerek doğru ve zamanında e-okul sistemine işlenmesinin sağlanması,

4. Sınıf öğretmenlerince, serbest etkinlikler dersi için çeşitli etkinlik örneklerinin hazırlanması ve zümre öğretmenler kurulunda paylaşılması,

5.DynEd uygulamaları için bilişim teknolojileri ile İngilizce öğretmenlerinin işbirliği yaparak okul bilgisayarlarının sistem kurulumunu tamamlamaları, öğrencilerin mevcut düzeylerinin değerlendirilerek uygulamanın 2011-2012 eğitim öğretim yılında daha etkin bir şekilde yapılması için gerekli tedbirlerin alınması,

6. Yönetici ve öğretmenlerin, Bakanlığın Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Genel Müdürlüğü, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve ilgili birimlerinin web sayfasında yayımlanan ve ilköğretim kademesini ilgilendiren güncel konu, mevzuat, duyuru ve açıklamaları yeniden gözden geçirmelerinin sağlanması,

7. 2011/47 nolu Genelge çerçevesinde; yönetici ve öğretmenlerimizin http://iogm.meb.gov.tr adresinde yayımlanan "Aşamalı Devamsızlık Yönetimi Kılavuzu"nu incelemeleri ve http://[email protected] adresinden ADEY online eğitim programına katılmalarının sağlanması,

8. 15/08/2011 tarihli ve 9554 sayılı yazı doğrultusunda 12–16 Eylül 2011 tarihlerinde okul öncesi ve ilköğretim I. sınıf öğrencilerine yönelik uygulanacak Uyum Programı sürecinde velilerimizin İlköğretim Kurumlan Yönetmeliği, el yazısı, e-okul uygulamaları, veli bilgilendirme sistemi, ölçme ve değerlendirme, proje ve performans görevleri, ilköğretim kurumları standartları, devamsızlık vb. konularda yönetici ve öğretmenlerimizce bilgilendirilmelerinin sağlanması,

9. 2010–2011 eğitim öğretim yılında Bakanlığımızca gerçekleştirilen hizmetiçi eğitim faaliyetlerine katılan öğretmenlerimizin kurs/seminerde aldığı bilgi notlarını ve eğitim materyallerini diğer branş ve sınıf öğretmenlerimizce paylaşmalarının sağlanması,

10. Okul derslikleri, laboratuarlar, atölyeler, bilişim teknolojisi sınıfı, spor salonu ve diğer alanların eğitim öğretime hazır hale getirilmesiyle ilgili çalışmaların tamamlanması,

11. Okul/kurum stratejik planının incelenmesi, performans hedefleri ile ulaşılan düzeylerin karşılaştırılması, varsa sapmalara ilişkin çözüm stratejilerinin geliştirilmesi,

Ayrıca, yoğun emek ve ülkemizin malî kaynaklan kullanılarak hazırlanan ders kitaplarının etkililiğini azaltıcı uygulamalardan kaçınılması, yardımcı eğitim araçlarının ders kitaplarının yerine kullanılmaması, yardımcı eğitim araçlarının satın alınması ve kullanılması yönünde velilere baskı yapılmaması,

gerekmektedir.” açıklamasında bulundu.
 
Üst